همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسست کردن لباس

بهترین مکمل رنگ صورتی در لباس چیست؟

خانم‌ها خصوصاً دختران علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌هایی با رنگ صورتی هستند. به عبارتی زنان وقتی که قرار است ظاهری شیک با استایل یک بانوی جذاب داشته باشند، رنگ صورتی را برای خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل دانستن مکمل رنگ صورتی در لباس برای ترکیب سایر اجزای پوشش بسیار اهمیت دارد.

پس باید بگوییم که فرقی ندارد که شما بخواهید یک لباس صورتی بپوشید یا ترکیبی از این رنگ با تناژهای مختلف را استفاده کنید، در نهایت باید اصول ست کردن رنگ‌ها را با هم بدانید. در این مطلب قرار است به معرفی چندین رنگ مختلف بپردازیم که ترکیب آن‌ها با رنگ صورتی فوق العاده می‌شود. بنابراین تا انتها ما را همراهی کنید.

روانشناسی رنگ صورتی

روانشناسی رنگ صورتی

قبل از پرداختن به مکمل رنگ صورتی در لباس، خالی از لطف نیست که پشت پرده علاقه به رنگ صورتی را بررسی کنیم. به همین منظور می‌خواهیم به سراغ روانشناسی این رنگ برویم. طبق برخی از بررسی‌ها، رنگ‌ها می‌توانند بیانگر شخصیت درونی افراد باشند و حتی گهگاهی ویژگی‌های رفتاری انسان را بروز دهند.

جالب تر آن که هر رنگی می‌تواند واکنش روانی خاصی را درون شما ایجاد کند و روی خلق و خوی شما و حال و هوای اطرافیانتان نیز تأثیر بگذارد. گفته می‌شود کسانی که به رنگ صورتی تمایل دارند، اغلب افرادی مهربان و دوست داشتنی هستند.

ضمن اینکه این رنگ به دلیل لطافت خود نشان دهنده روحیه حساس فردی است که از آن استفاده می‌کند. افرادی که به رنگ صورتی علاقه خاصی نشان می‌دهند، معمولاً دیدگاه عاشقانه ای نسبت به زندگی دارند و البته به دنبال معیارهای ایده آلیستی هستند.

صورتی پسندان را می‌توان افرادی جالب و جذابی دانست که ظرافت در آن‌ها موج می‌زند و همین امر آن‌ها را دوست داشتنی می‌کند. این رنگ به طور معمول نشان دهنده نرمی، زنانگی، عمق نیاز به پذیرفته شدن و دوست داشته شدن بی قید و شرط است.

علت محبوبیت رنگ صورتی برای لباس

صورتی به یکی از رنگ‌های ترند در سال‌های اخیر تبدیل شده است. البته این رنگ مدت‌های زیادی است که به یکی از انتخاب‌های رایج برای لباس تبدیل شده است، اما محبوبیت این رنگ در چند سال اخیر افزایش بیشتری پیدا کرده است. در میان سایه‌های صورتی مختلف، رنگ صورتی هلویی بیش از هر رنگ دیگر محبوبیت پیدا کرده و از لباس گرفته تا دکور خانه مورد توجه است.

البته وقتی به خانه‌های مد سر می‌زنیم متوجه می‌شویم که صورتی تند به یک ترند تبدیل شده است. اما هر رنگ صورتی که باشد فرقی نمی‌کند، زیرا سؤال اصلی این است که این رنگ چرا محبوب است؟

شاید یکی از دلایل این محبوبیت به دلیل این باشد که رنگ صورتی در سایه‌های متنوع و طیف رنگی گوناگونی موجود است. به همین دلیل است که تقریباً یک نسخه از این طیف گسترده مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. پس تقریباً با قاطعیت می‌توان گفت افراد با هر سبک و سلیقه ای می‌توانند به یکی از رنگ‌های طیف صورتی از تیره گرفته تا روشن و از ملایم گرفته تا شدید تمایل پیدا می‌کنند. پس تنوع به قدری هست که شما بر اساس تمایل خود یکی از رنگ‌های صورتی را انتخاب کنید.

البته بسیاری از افراد رنگ صورتی را رنگی زنانه می‌دانند و این مسئله خصوصاً در کشور ما رواج بیشتری دارد. اما وقتی کمی به اطراف خود دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که این رنگ همه کاره است و می‌تواند به راحتی در کمد  هر کسی پیدا شود. شاید رنگ‌های روشن تر و ملیح تر در بین مردان طرفداران بیشتری داشته باشند تا رنگ‌هایی که تندتر هستند.

بهترین مکمل رنگ صورتی در لباس

واقعیت این است که ست کردن لباس صورتی برای همه ساده نیست. شاید به همین دلیل باشد که حداقل در بین بانوان ایرانی کمتر شاهد استفاده از رنگ صورتی هستیم. اگرچه که شاید تمایل آن‌ها به استفاده از این رنگ در خانه یا مجالس بیشتر است. صورتی تنها یک رنگ نیست. بلکه مجموعه‌ ای از رنگ‌های مختلف با تناژهای گوناگون است. به همین دلیل صرفاً توصیه یک مکمل رنگ صورتی در لباس برای همه انواع صورتی شیک و جذاب نخواهد بود.

در بین کلیه رنگ‌ها که در ترکیب با صورتی جذاب می‌شوند، می‌توانیم به رنگ‌های خاکستری، سبز لیمویی، سفید و مشکی اشاره کنیم. البته رنگ‌های دیگر نیز مانند سبز، شرابی، خاکی، دریایی، زرد و حتی بنفش می‌توانند در ترکیب شدن با رنگ صورتی استایلی چشم نواز ایجاد کنند. اما یک شرط مهم برای استفاده از این رنگ‌ها وجود دارد و آن هم این است که بدانید از چه سایه‌هایی در کنار آن‌ها استفاده کنید.

به طور کلی اولین قدم برای پیدا کردن بهترین مکمل رنگ صورتی استفاده از چرخه رنگ است. هنرمندان از این چرخه اغلب برای یافتن رنگ‌های مکمل هم استفاده می‌کنند. در این بین صورتی که سایه ای از رنگ قرمز محسوب می‌شود و البته با اضافه کردن رنگ سفید به قرمز ساخته می‌شود، نسبت به برخی دیگر از رنگ‌ها کار سختی پیش رو دارد. در ادامه به معرفی لیست کاملی از رنگ‌هایی می‌پردازیم که ترکیب فوق العاده ای با رنگ صورتی دارند.

سفید

رنگ سفید به عنوان یک رنگ خنثی تقریباً با هر رنگی به خوبی جفت می‌شود و می‌توان از این رنگ عالی در هر استایلی استفاده کرد. اما سفید را می‌توان در صدر لیست بهترین مکمل رنگ صورتی در لباس دانست، زیرا به خوبی با این رنگ هماهنگ می‌شود. به هر حال اگر بتوانید سفید را به خوبی با رنگ صورتی ترکیب کنید، می‌توانید حساب ویژه ای روی نتیجه آن باز کنید.

نکته جالب در مورد سفید این است که این رنگ به خودی خود جلب توجه زیادی ندارد، اما جذابیت آن در این است که به رنگ‌های دیگر اجازه می‌دهد تا به خوبی خودنمایی و جلب توجه کنند. پس با خیال راحت رنگ سفید را با هر سایه ای از رنگ صورتی ست کنید.

قرمز

همانطور که گفتیم رنگ صورتی سایه ای از رنگ قرمز است. پس با قرمز به خوبی ترکیب می‌شود. این رنگ به دلیل اینکه ریشه صورتی محسوب می‌شود، می‌تواند یک گزینه عالی برای ست کردن با رنگ صورتی باشد. یکی از مزایای استفاده از رنگ قرمز به عنوان بهترین مکمل رنگ صورتی در لباس این است که بدون غصه خوردن از یک پالت رنگ ثابت و ظاهری تک رنگ در استایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این بین می‌توانید قرمز روشن را با صورتی روشن ترکیب کنید. این در حالی است که قرمز مایل به قهوه ای با سایه های تیره رنگ صورتی ترکیب متعادل تری می‌سازد. در کل هنگام انتخاب بهترین مکمل رنگ صورتی در لباس باید به این قانون مفید توجه داشته باشید که تن‌ رنگ‌های مشابه همیشه با یکدیگر بهتر ترکیب می‌شوند.

طلایی

شاید تعجب کنید، اما رنگ طلایی هم انتخاب خوبی برای ترکیب با رنگ صورتی خواهد بود. به عبارت ساده تر ترکیب قرمز و سفید که منجر به تولید رنگ صورتی می‌شود، تن گرم دارد. با این اوصاف اگر به دنبال اضافه کردن یک رنگ سایه متالیک زیبا برای ست کردن با رنگ صورتی خود هستید، رنگ‌هایی با رگه‌های طلایی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

نکته جالب در رنگ طلایی به عنوان مکمل رنگ صورتی در لباس این است که این رنگ گرمای طبیعی لباس‌های صورتی را بیرون می‌کشد و تا حدودی  منجر به براق به نظر رسیدن لباس صورتی شما می‌شود.

حتی اگر قرار نیست از لباسی با رنگ طلایی در کنار رنگ صورتی در استایل خود استفاده کنید، اما می‌توانید از زیورآلات طلا برای برجسته کردن لباس‌های صورتی خود بهره ببرید. حتی استفاده از کفش‌های طلایی هم می‌تواند ایده جذابی به نظر برسد. به طور خلاصه آنچه اهمیت دارد این است که اضافه کردن کمی ظرافت و درخشش به استایل صورتی می‌تواند جذابیت ظاهری شما را دوچندان کند. پس از خلاقیت در پوشش خود نترسید.

خاکستری

خاکستری

خاکستری هم یکی دیگر از انواع رنگ خنثی است که می‌تواند به عنوان مکمل رنگ صورتی در لباس کاربردی باشد. باور کنید یا نه خاکستری یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در کنار رنگ صورتی به کار ببرید.

البته شاید این رنگ با همه سایه‌های صورتی به خوبی جفت و جور نشود، اما اگر در انتخاب سایه مناسب دقت کنید، نوید دنده استایل فوق العاده ای خواهد بود. برای مثال خاکستری تیره را می‌توان با سایه‌های صورتی تیره امتحان کرد. این رنگ خاکستری حتی گاهی با رنگ‌های روشن تر هم به خوبی ترکیب می‌شود. نکته مهم این است که هر رنگی را که با صورتی انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از نظر شدت رنگ در یک درجه با هم قرار دارند.

سبز

از آن جایی که سبز و صورتی در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند، بنابراین رنگ سبز را می‌توان در رده بهترین مکمل رنگ صورتی برای لباس در نظر گرفت. برای مثال رنگ سبز زیتونی را می‌توان در رده رنگ‌های گرم قرار داد که به خوبی با رنگ صورتی هلویی جفت می‌شود. این دو در کنار هم به خوبی ترکیب می‌شوند و می‌توانند ظاهری منسجم ایجاد کنند.

در کنار این دو رنگ، دیگر سایه‌های صورتی روشن هستند که با سبز زمردی به خوبی هماهنگ می‌شوند. حتی طراحان ماجراجویی را بیشتر کرده و سبز نئون را با صورتی نئون ترکیب می‌کنند تا بهشتی از هماهنگی در پوشش را ایجاد کنند.

چه رنگ‌هایی برای ترکیب با صورتی مناسب نیستند؟

تا به اینجا به معرفی چندین رنگ به عنوان مکمل رنگ صورتی برای لباس پرداختیم. اما رنگ‌هایی هم هستند که می‌توانند هماهنگی استایل شما را به هم بریزند و حتی گاهی مواقع افتضاح به نظر برسند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از این رنگ‌ها در کنار رنگ صورتی یا سایه‌های آن استفاده نکنید. در ادامه به ذکر چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

چه رنگ‌هایی برای ترکیب با صورتی مناسب نیستند

آبی

یکی از بدترین رنگ‌ها به عنوان مکمل رنگ صورتی در لباس آبی نئون یا آبی فیروزه ای است. این دو رنگ می‌توانند مانند یک کابوس برای طراحان لباس یا کسانی باشند که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. علت این مسئله را می‌توان در مخالف بودن این دو رنگ با یکدیگر دانست. فراموش نکنید که برخی از رنگ‌های آبی به شدت با رنگ‌های صورتی در تضاد هستند. پس اصلاً نمی‌توانند ترکیب رنگ جالبی برای پوشش ایجاد کنند.

نارنجی

شاید تصور کنید کمی عجیب است که نارنجی با صورتی جفت نمی‌شود. اما این رنگ به دلیل شباهتی که به رنگ صورتی دارد نمی‌تواند انتظارات ما از یک پوشش هماهنگ و جذاب را به دنبال داشته باشد. به عبارتی این دو رنگ به اندازه ای شبیه به هستند که از یک کنتراست خوب جلوگیری کنند و مانع جلب توجه بیننده شوند.

قهوه ای تیره

اگر در رنگ‌ها ریشه یابی کنیم، قهوه ای را نیز می‌توانیم جزو خانواده نارنجی بدانیم. به همین دلیل است که به دلایل متعددی نمی‌تواند مکمل خوبی برای رنگ صورتی باشد. اگرچه این رنگ هم گرم است، اما گزینه مناسبی برای ترکیب کردن با رنگ صورتی نیست. اما اگر طرفدار تناژ این رنگ با صورتی هستید، رنگ‌های بژ یا برنزه می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند.

زمانی که این رنگ‌ها با سایه‌های روشن صورتی ترکیب می‌شوند، بدون اینکه توجهات را از رنگ صورتی کنار بکشند، می‌توانند جلوه زیبایی به استایل شما بدهند.

جمع بندی

رنگ صورتی در مد زنانه نقش بسیار پر رنگی دارد. اما برای اینکه مخاطب از دیدن استایل شما حیرت کند و به تحسین آن بپردازد، نیاز به ترکیب چند مکمل رنگ صورتی در لباس دارید. ضمن اینکه استفاده از اکسسوری‌های جذاب در کنار لباس‌های صورتی می‌توانند تکمیل کننده پوشش خیره کننده شما باشد.

فراموش نکنید که صورتی رنگ حساسی است و حتی یک خطای کوچک در انتخاب سایر لباس‌ها می‌تواند به قیمت خراب شدن پوشش شما تمام شود. در این مطلب به معرفی بهترین انواع مکمل رنگ صورتی در لباس پرداختیم. شما هم می‌توانید با ایده گرفتن از این محتوا استایل زیبا و منحصر به فرد خود را داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا