همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسمد و لباس مردانه

معرفی انواع مدل کت شلوار مردانه

مردهای شیک پوش و خوش استایل در کمد لباس خود حداقل یکی از انواع مدل کت شلوار مردانه را دارند. این افراد کت شلوار را به صورت روزانه در محل کار، مهمانی‌هایی مانند عروسی و موقعیت‌هایی مانند مصاحبه‌های شغلی می‌پوشند تا شیک‌ تر به نظر برسند. اما باید بدانید که کت و شلوار مردانه انواع متفاوتی دارد که باید با توجه به برخی موارد، بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

در این مطلب از اپریشم قصد داریم انواع مدل کت شلوار مردانه را معرفی کنیم و نکاتی در خصوص خوش پوشی آقایان بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مدل کت و شلوار مردانه بر اساس دکمه

انواع مدل کت شلوار مردانه بر اساس دکمه

معمولاً انواع مدل کت و شلوار مردانه را با توجه به دکمه‌های آن مشخص می‌کنند. این مدل‌ها بر اساس کت عبارتند از:

کت‌های تک دکمه

اولین مدل از انواع مدل کت شلوار مردانه که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم، کت‌های تک دکمه هستند. این کت‌ها معمولاً برای دورهمی‌ها و مناسبت‌های دوستانه استفاده می‌شوند. باید بدانید که این کت مناسب مجالس رسمی و کاری نیست و به همین دلیل بهتر است برای آن‌ها از انواع دیگر کت استفاده کنید. معمولاً افرادی که این کت‌ها را می‌پوشند، همین تک دکمه را نیز نمی‌بندند و آن را باز می‌گذارند.

کت‌های تک دکمه

کت‌های دو دکمه

کت‌های دو دکمه که به آن انگلیسی نیز می‌گویند، نوع دیگری از انواع مدل کت شلوار مردانه هستند. این کت‌ها را معمولاً با پارچه‌های سنگین و کلاسیک تولید می‌کنند. این کت برای افرادی که به استایل‌های کلاسیک علاقه دارند، بسیار جذاب و مناسب است. این کت‌ها برای مناسب‌های رسمی مناسب هستند و معمولاً افراد دکمه بالایی آن را می‌بندند. بد نیست اشاره کنیم که بستن همزمان دو دکمه از میزان جذابیت استایل شما خواهد کاست.

کت‌های سه دکمه

یکی دیگر از انواع مدل کت و شلوار، کت سه دکمه است که به آن آمریکایی نیز می‌گویند. این کت‌ها نیز مانند کت‌های انگلیسی استایلی کلاسیک دارند و برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند. معمولاً افراد دو دکمه از سه دکمه این کت‌ها را می‌بندند. دو دکمه پایینی یا دو دکمه بالایی را می‌توان با توجه به سلیقه خود بست تا زیبایی استایل شما حفظ شود.

چاک کت و شلوار

انواع مدل کت شلوار مردانه با توجه به چاک کت

باید بدانید که چاک کت نیز یکی از معیارهایی است که افراد در انتخاب کت به آن توجه می‌کنند. به طور معمول کت‌ها سه نوع چاک دارند که این مدل‌ها عبارتند از:

بدون چاک

کت‌های بدون چاک یکی از انواع مدل‌های کت است که معمولاً در تن بازیگران مطرح و افراد مشهور می‌توان مشاهده کرد. باید بدانید که عدم وجود چاک در این کت‌ها باعث ایجاد برخی محدودیت‌ها در حرکت افراد می‌شود و برای مصارف روزانه اصلاً مناسب نیستند. اگر از این مدل کت‌ها خوشتان می‌آید بهتر است آن‌ها را فقط در مراسم‌های رسمی به تن کنید.

تک چاک

این کت‌ها تنها یک چاک در پشت خود دارند و به مدل آمریکایی نیز معروف هستند. این نوع کت‌ها آزادی عمل بیشتری نسبت به مدل بدون چاک به افراد می‌دهند. البته باید بدانید که این کت‌ها نیز برای مراسم رسمی مناسب هستند اما می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های دیگر نیز پوشید.

دو چاک

این کت‌ها که به آن‌ها کت چاک از بغل نیز گفته می‌شود، آزادی و راحتی بسیار بیشتری نسبت به دو مدل قبل برای افراد ایجاد می‌کنند. بسیاری از افرادی که کت و شلوار را برای استفاده روزانه یا پوشیدن در دورهمی‌ها خریداری می‌کنند، به سراغ این نوع کت‌ها می‌روند.

انواع مدل کت شلوار مردانه با توجه به پارچه

حال که با انواع کت و شلوار مردانه با توجه به دکمه آشنا شدید، باید بدانید که کت و شلوارها را از پارچه‌های متفاوتی تولید می‌کنند. از مرسوم‌ ترین پارچه‌هایی که برای تولید کت و شلوار از آنها استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارچه کت

پارچه پشمی

یکی از رایج‌ ترین پارچه‌هایی که از آن در تولید انواع مدل کت و شلوار مردانه استفاده می‌شود پارچه پشمی است که به آن فوتر یا کشمیر نیز می‌گویند. این پارچه برای دوخت کت و شلوار به دلایل متفاوتی مناسب است. مقاومت مناسب در برابر چین و چروک، خنکی مناسب، جنس مناسب برای استفاده در موقعیت‌های رسمی و خوش دوختی از مهم‌ ترین دلایلی هستند که افراد به کت و شلوارهای پشمی علاقه دارند.

پارچه لنین

یکی از محبوب‌ ترین پارچه‌ها برای دوخت انواع مدل کت شلوار مردانه تابستانی، پرجه لنین است. این پارچه منشا گیاهی دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از حامیان حیوانات به کت و شلوارهای دوخته شده از این پارچه علاقه داشته باشند. این پارچه را باید یکی از قدیمی‌ ترین پارچه‌های موجود در جهان دانست که بر اساس شواهد موجود، مصریان باستان نیز از آن استفاده می‌کردند. باید بدانید که در حال حاضر پارچه لنین را پر کاربرد ترین پارچه در اروپا می‌دانند. تهویه مطلوب این پارچه باعث شده تا بتوان کت و شلوار از جنس لنین را یکی از بهترین کت و شلوارهای مردانه برای فصل تابستان دانست. همچنین چروک این پارچه به راحتی با بخار از بین خواهد رفت.

پارچه نخی

پارچه نخی یکی از پارچه‌هایی است که بسیاری از لباس‌های ما توسط آن درست می‌شود. این نوع پارچه به دلیل آن که از لنین و پشم ارزان‌ تر است، باعث کاهش قیمت کت و شلوارها نیز می‌شود. به همین دلیل بسیاری افراد برای خرید کت و شلوارهایی که به صورت معمول استفاده می‌کنند، به سراغ کت و شلوارهای نخی می‌روند. باید بدانید که کت و شلوارهای نخی دوخت متفاوتی نسبت به سایر کت و شلوارها مانند کت شلوار لنین و پشمی دارند. از مهم‌ ترین دلایل محبوبیت این پارچه در دوخت کت و شلوار می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن، سادگی نگهداری و اتو کشی و وزن پایین آن اشاره کرد.

پارچه ابریشمی

پارچه‌هایی که از ابریشم خالص تهیه می‌شوند بسیار گران و کمیاب هستند. به همین دلیل باید بگوییم که در بیشتر کت و شلوارهایی که از پارچه ابریشمی تولید می‌شوند، ابریشم خالص به کار نرفته است. معمولاً برای تولید این کت و شلوار از پارچه‌هایی که در تولید آن 60 درصد پشم و 40 درصد ابریشم به کار رفته، استفاده می‌کنند. همچنین در دوخت برخی از کت و شلوارهای ابریشمی از ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند تا هزینه آن کاهش پیدا کند. از دلایل محبوبیت این نوع پارچه می‌توان به جنس لطیف، لوکس بودن و جذابیت بالا اشاره کرد.

پارچه موهر

پارچه موهر یکی از انواع پارچه است که از موی بز برای تهیه آن استفاده می‌شود. جنس این پارچه بسیار شبیه پارچه‌های پشمی است اما میزان براقیت و درخشش آن بسیار بیشتر است. درست است که پارچه موهر حالت زبری خاصی دارد اما به دلیل این که مقاومت بالایی دارد و به راحتی چروک نمی‌شود، افراد بسیاری به آن علاقه دارند.

پارچه مخملی

مخمل را باید پارچه‌ای دانست که از ترکیب ابریشم، نخ و نایلون درست می‌شود. افراد انواع مدل کت و شلوار مردانه را که از پارچه مخمل تولید می‌شوند، معمولاً برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی استفاده می‌کنند. جنس لطیف را باید مهم‌ ترین دلیل جذابیت این نوع پارچه دانست.

پارچه پلی استر

پلی استر یک نوع پارچه‌ای است که برای تولید آن از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. این پارچه نسبت به پارچه‌های طبیعی کیفیت پایین‌ تری دارد و به سادگی چروک می‌شود. همین ویژگی باعث شده تا قیمت آن نسبت به سایر کت و شلوارها پایین‌ تر باشد.

پارچه مناسب برای انواع مدل کت شلوار مردانه در فصل‌های مختلف

درست است که زیبایی کت و شلوارها بسیار مهم است اما در صورتی که از جنس‌های نامناسب با توجه به فصل استفاده شود، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد کند. پوشیدن کت و شلوارهایی که با پارچه‌های ضخیم درست شده‌اند در فصل تابستان باعث تعریق زیاد و اذیت شدن افراد می‌شود. همچنین با پوشیدن کت و شلوارهایی که با پارچه‌های نازک درست شده‌اند در فصل زمستان، سرما را به شدت احساس خواهید کرد. همین امر باعث شده تا توجه به جنس پارچه با توجه به فصل بسیار مهم باشد.

پاچه مناسب برای مدل کت و شلوار مردانه فصل‌های مختلف

پارچه مناسب انواع مدل کت و شلوار مردانه در فصل تابستان کدام است؟

از مهم ترین فاکتورهای انتخاب پارچه‌ مناسب برای انواع مدل کت و شلوار در فصل تابستان باید به راحتی، تهویه مناسب و سبکی اشاره کرد. به همین دلیل پارچه‌های کشمیر، نخی و لنین را باید بهترین پارچه‌ها برای دوخت کت و شلوار و پوشیدن آن‌ها دانست.

پارچه مناسب انواع مدل کت شلوار مردانه در فصل زمستان کدام است؟

در زمستان گرم بودن بدن را باید مهم ترین فاکتور انتخاب پارچه برای کت و شلوار دانست. در صورتی که به این نکته توجه نشود، افراد سردشان می‌شود و حتی می‌توانند مریض شوند. کت و شلوارهایی که از پارچه‌های پشمی و فلانل تولید شده‌اند را باید بهترین جنس پارچه برای کت و شلوارهایی دانست که در فصل زمستان می‌توان پوشید.

پارچه مناسب انواع مدل کت و شلوار مردانه در فصل بهار و پاییز کدام است؟

در فصل بهار و پاییز تغییرات دما، بالا است. همین امر باعث شده تا انواع مدل کت و شلوار مردانه که با پارچه موهر درست شده‌ اند را بتوان مناسب دانست. این جنس لباس نه آن‌ قدر نازک و سبک است که افراد در شب‌ها سردشان شود و نه آن‌ قدر ضخیم است که باعث شود تا افراد گرمشان شود و اذیت شوند.

نکات مهم در خرید کت و شلوار

نکات مهم در خرید انواع مدل کت شلوار مردانه

در هنگام خرید انواع مدل کت و شلوار مردانه توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا خریدی بهتر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

توجه بیشتر به کت

شلوارها به راحتی بیشتری روی پای افراد می‌نشینند و معمولاً مناسب هستند. همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از فروشندگان کت و شلوار، اصرار بر پوشیدن شلوار و توجه به آن کنند. اما باید بدانید در صورتی که کت مناسب نباشد، جذابیت استایل را برای افراد به همراه نخواهد داشت. همچنین اگر کتی که می‌پوشید زیبایی مناسبی داشته باشد و به اصطلاح تن خور آن خوب باشد، به راحتی می‌توان شلوار آن را تغییر داد و آن را تنگ ‌تر یا گشاد تر کرد. به همین دلیل در هنگام خرید کت و شلوار توجه بیشتری به کت داشته باشید.

توجه به سرشانه

توجه به سرشانه کت باعث می‌شود تا کتی مناسب‌ تر و بهتر انتخاب کنید. باید بدانید که سرشانه کت اگر مناسب نباشد، می‌تواند تمام استایل افراد را به هم بریزد. سرشانه نامتقارن، کوچک یا بزرگ از مواردی هستند که نشان می‌دهند آن کت برای شما مناسب نیست. اگر در میان فضای دو کتف چین و چروک مشاهده کردید، به این معنی است که آن کت مناسب شما نیست و سرشانه آن کمی بزرگ است.

جذب فرد در نگاه اول

اگر در نگاه اول جذب کتی نشدید، پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب آن صرف نظر کنید. کتی که ساختار مناسبی ندارد و نمی‌تواند افراد را در همان نگاه اول جذب کند، یعنی در تن او نیز به آن اندازه که فکر می‌کنند زیبا نیست.

جمع‌بندی

در این مطلب از اپریشم در خصوص انواع مدل کت شلوار مردانه نکاتی را بیان کردیم. اکنون می‌دانید که کت‌ها بر اساس دکمه به سه مدل یک دکمه، دو دکمه و سه دکمه تقسیم‌ بندی می‌شوند. از نظر چاک، کت‌ها به سه دسته بدون چاک، تک چاک و دو چاک تقسیم شده اند.

باید بدانید که کت و شلوارهای مردانه را با استفاده از پارچه‌های متفاوتی مانند پشم، ابریشم، لنین و پلی استر تولید می‌کنند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما در خصوص انواع مدل کت و شلوار مردانه چه می‌دانید؟ از کدام مدل کت و شلوار بیشتر استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در مورد ساسبند و نحوه بستن آن نوشته ایم را نیز مطالعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.6 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا