همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

نحوه استفاده از بلک ماسک به چه صورت است؟

ماسک‌های صورت به عنوان مهم ترین ابزارهایی هستند که به طراوت، زیبایی و جوان سازی پوست کمک می‌کنند. بلک ماسک یکی از انواع پرطرفدار ماسک است و بسیار به دنبال نحوه استفاده از بلک ماسک هستند. زیرا این ماسک فواید قابل توجهی دارد که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این مقاله از مجله اپریشم، شما را با نحوه استفاده بلک ماسک آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بلک ماسک صورت چیست؟

در روزهایی که آلودگی هوا در شهرهای مختلف به مقدار بسیار زیادی افزایش یافته، یکی از اندام‌هایی که بیشترین آسیب را می‌بیند، پوست انسان است. در حالی که پوست‌های چرب بیشتر از پوست‌های خشک تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند. برخی از مردم به داروهای شیمیایی روی می‌آورند. اما گروهی دیگر سعی می‌کنند که داروهای گیاهی را امتحان نمایند. اگرچه در حالت عادی خانم‌ها و آقایانی هستند که به سلامت، جوانی و طراوت پوست بسیار توجه می‌کنند.

این موضوع باعث شده است که افراد به سراغ انواع ماسک‌ها از جمله بلک ماسک یا ماسک زغال بروند. اما سؤالی که باید پیش از توضیح نحوه استفاده از بلک ماسک پاسخ دهیم «بلک ماسک صورت چیست؟» خواهد بود.

ماسک زغال چیست؟

بلک ماسک صورت یا همان ماسک زغال مخلوطی از زغال سیاه و سفید است که گاهی با خاک رس نیز ترکیب می‌شود. این ترکیب به عنوان ماسکی مؤثر در جوانسازی و زیبایی پوست کاربرد دارد. در واقع ماسک زغال کربن فعال دارد. این ماده باعث جذب آلودگی‌ها و مواد شیمیایی روی پوست می‌شود. در نتیجه به عنوان محافظ پوست عمل می‌کند که طراوت و شادابی این عضو حساس در بدن را به همراه خواهد داشت.

ماسک زغال برای صورت

چند نمونه از بلک ماسک صورت

انواع بلک ماسک برای استفاده وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها آنها را خریداری کنید. اما چند نمونه از این ماسک عبارتند از:

  • ماسک زغال سودا (SEVDA) که مناسب انواع پوست‌هاست. به همین دلیل میان گروه زیادی از افراد محبوبیت دارد.
  • بلک ماسک آموس وان به خاطر داشتن ویتامین (B5) و ویتامین (E) اهمیت زیادی در سلامتی و شادابی پوست دارد.
  • بلک ماسک صورت رینوزیت که دارای ویتامین (A) و ویتامین (E) و مناسب پوست‌های معمولی است. این ماسک در جوانسازی پوست اثر زیادی دارد.
  • ماسک (Freeman) یک بلک ماسک برای انواع پوست‌هاست.

نحوه استفاده از بلک ماسک صورت

در توضیح نحوه استفاده از بلک ماسک صورت باید بگوییم که امکان خریداری ماسک زغال از فروشگاه‌ها وجود دارد. ابتدا باید پوست خود را به خوبی بشویید. زیرا پوست تمیز منافذ باز بیشتری دارد و امکان تأثیرگذاری بلک ماسک بیشتر خواهد شد. کافی است کمی از به مقدار مساوی ماده ماسک را روی تمام قسمت‌های پوست خود بگذارید و با فرچه آن را به طور کامل پخش کنید. به نحوی که کاملاً یکدست روی صورت را بپوشاند و یک لایه نازک مانند پوست صورت باشد.

توجه به این نکته ضروری است که پیشانی، چانه و گونه‌ها بخش‌های اصلی برای تأثیرگذاری ماسک به حساب می‌آیند. به همین دلیل باید با انگشتان خود این نواحی را به آرامی و بیشتر از قسمت‌های دیگر پوست ماساژ دهید تا مواد ماسک به خوبی جذب شوند. علاوه بر انگشتان دست خود می‌توانید از یک براش نرم نیز استفاده کنید که از پخش شدن آن در تمام سطوح مطمئن شوید.

پس از آنکه ماسک روی پوست قرار گرفت باید 15 دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود و به آرامی با کمک آب گرم آن را از روی صورت بلند کنید. توجه داشته باشید که بعد از شستشوی پوست باید از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید تا از خشک پوست جلوگیری شود.

نحوه استفاده از بلک ماسک چیست

نکات مهم در نحوه استفاده از بلک ماسک

  • پیش از زمان استفاده از ماسک صورت، بلک ماسک را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید که علائم آلرژی نداشته باشد.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده پس از شستشوی صورت و پاک کردن ماسک ضروری است.
  • طولانی مدت از بلک ماسک استفاده نکنید. زیرا تأثیرگذاری آن به مرور کاهش خواهد یافت.
  • توجه داشته باشید که بلک ماسک یک لایه بردار قوی به حساب می‌آید. استفاده طولانی مدت از آن باعث ایجاد حساسیت و تحریک پذیری پوست صورت خواهد شد.
  • در صورت مشاهده علائم حساسیت پوستی ناشی از استفاده بلک ماسک، حتماً مصرف آن را قطع کنید.

چند وقت یک بار از ماسک صورت استفاده کنیم؟

با توجه به این مسئله که استفاده طولانی مدت از بلک ماسک می‌تواند باعث حساس شدن و افزایش تحریک پذیری پوست شود، شاید شما هم بخواهید بدانید که هر چند وقت یک بار می‌توان از ماسک زغال استفاده کرد.

متخصصان پوست در پاسخ به سؤال فوق اعلام کرده اند که افرادی که پوستی عادی دارند می‌توانند هفته ای یک یا دو بار از بلک ماسک استفاده کنند. به این ترتیب به راحتی از شر جوش‌های سر سیاه و سفید خلاص خواهند شد. اما افرادی که پوست حساس و یا خشکی دارند، بهتر است هفته ای یک بار یا هر دو هفته یک بار از این ماسک صورت استفاده نمایند.

در نحوه استفاده از بلک ماسک توصیه می‌شود که پیش از خوابیدن و هنگام انجام برنامه همیشگی مراقبت از پوست خود، از ماسک استفاده کنید. اگر قصد دوش گرفتن دارید، بهتر است پیش از آن ماسک را روی پوست خود بگذارید تا هنگام استحمام شستشوی ماسک به راحتی انجام شود.

مزایای استفاده از بلک ماسک صورت چیست؟

اکنون که درباره نحوه استفاده از بلک ماسک اطلاعات خوبی به دست آورده ایم، بهتر است نگاهی به مزایای بهره مندی از آن بیندازیم.

مزایای استفاده از بلک ماسک

رفع کامل جوش‌های صورت

اولین نکته مثبتی که درباره ماسک زغال بیان کرده اند، نقش بسیار تأثیرگذار آن در رفع انواع جوش صورت است. به نحوی که جوش‌های سر سیاه یا سفید و انواع آکنه با استفاده منظم بلک ماسک از بین می‌روند.

لایه برداری پوست

وجود کربن‌های فعال در بلک ماسک نقش مهمی در لایه برداری پوست بازی می‌کنند. به این ترتیب سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و طراوت و شادابی به پوست باز می‌گردد.

جلوگیری از ایجاد مجدد جوش صورت

در ماسک زغال عصاره درخت چای نیز وجود دارد. به این ترتیب بلک ماسک مانع از رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده جوش خواهند شد. این نکته در کاهش جوش زدن مؤثر خواهد بود.

شفاف سازی و درخشندگی پوست

آنچه باعث می‌شود که بسیاری از خانم‌ها و آقایان نحوه استفاده از بلک ماسک را یاد بگیرند، تأثیری است که این ماسک در شفاف سازی و درخشندگی پوست دارد. علت اصلی آن وجود عنصر کربن و ویتامین ث در ماسک است.

جوانسازی پوست

تحریک پوست برای کلاژن سازی

نقش بلک ماسک در جوانسازی پوست را نمی‌توان نادیده گرفت. این ماسک، سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. همین موضوع باعث افزایش میزان کلاژن سازی پوست و رفع چین و چروک‌های آن خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله از مجله اپریشم شما را با نحوه استفاده از بلک ماسک و مزایای آن آشنا کردیم. این ماسک به دلیل داشتن کربن فعال می‌تواند در لایه برداری، رفع انواع جوش و حوانسازی پوست نقش مهمی ایفا کند. اگر شما نیز تجربه استفاده از این ماسک را دارید می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 15

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا