همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیباییراهنمای خرید لوازم آرایشیسلامت پوست و مو

راهنمای خرید کرم پودر – از انتخاب نوع و برند تا انتخاب رنگ

کرم پودر یکی از پرکاربردترین و مهم ترین لوازم آرایشی محسوب می شود. این محصول آرایشی انواع متفاوتی دارد و توسط شرکت های بزرگی نیز تولید شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد. در نتیجه انتخاب یک کرم پودر مناسب بسیار حائز اهمیت است. زیرا که پوست همۀ افراد از نظر رنگ و همچنین میزان رطوبت و چربی با یکدیگر متفاوت است. پس باید کرم پودری انتخاب شود که متناسب با پوست آن‌ها باید. در این مطلب قصد داریم هرچیزی که مربوط به راهنمای خرید کرم پودر می شود را توضیح داده و بررسی کنیم.

نقش کرم پودر در آرایش چیست؟

همان‌طور که اشاره شد نقش کرم پودر در آرایش بسیار مهم است. زیرا که زیر ساز آرایش کلی محسوب می شود. درنتیجه اگر کرم پودر مناسبی را انتخاب کنید باعث می شود تا آرایش به زیبایی روی صورت شما بنشیند و آرایش را تکمیل می کند. همچنین استفاده از یک کرم پودر مناسب برای سبب طبیعی به نظر رسیدن ارایش خواهد شد.

انواع کرم پودر

همان‌طور که گفته شد کرم پودرها انواع گوناگونی دارند. برای انتخاب بهتر باید با آن ها آشنا باشید. در ادامه به معرفی و بررسی انواع کرم پودر پرداخته ایم.

راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر کرمی

کرم پودر کرمی احتمالاً شناخته شده ترین نوع کرم پودر محسوب می شود. این نوع کرم  آبرسانی بیشتری برای پوست خواهد داشت و پوشش دهی خوبی نیز دارد. کرم پودر کرمی نیز خود به سه بسته بندی پمپی، تیوپی و فشرده تولید شده است. پس اگر پوست خشکی دارید بهترین گزینه برای شما کرم پودر کرمی است. این محصول آرایشی معمولاً دارای خاصیت مرطوب کنندگی نیز هستند و خشکی صورت را از بین می برد و از ایجاد ترک روی پوست جلوگیری می‌کند.

کرم پودر پودری

کرم پودر پودری همان‌طور که از نامش مشخص است به شکل پودر است. این نوع کرم نسبت به انواع دیگر کمتر شناخته شده است و طرفداران کمتری نیز دارد. این کرم پودر برای افراد با پوست خشک مناسب نیست و همچنین دوام کمتری دارد. در نتیجه در طول روز باید چندین بار تمدید شود. با توجه به آن چه گفته شد کرم پودرهای پودری برای استفاده در سرکار و چشن ها که چندین ساعت به طول می انجامو گزینۀ مناسبی محسوب نمی شوند.

انواع کرم پودر

بی بی کرم

بی بی کرم ها به تازکی تولید شده اند. این نوع کرم پودرها در ترکیبات خود حاوی ضد آفتاب، مرطوب کننده، پرایمر و رنگدانه هستند. ماندگاری این کرم ها متوسط است و معمولاً بافت بسیار سبکی دارند. در نتیجه برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند.

سی سی کرم

سی سی کرم ترکییباتی مانند بی بی کرم دارند و پس از آن تولید شده اند. یعنی این محصولات نیز حاوی ضدآفتاب و مرطوب کننده هستند. تفاوت این کرم با بی بی کرم ها در ماندگاری آن است. سی سی کرم ماندگاری بالاتری دارد.

کرم پودر فشرده

کرم پودر فشرده همان پنکیک ها هستند که با استفاده از پد مخصوص روی پوست پخش می شوند. پنکیک ها نسبت به کرم پودر ماندگاری و دوام پایین تری دارند و عملکرد آن‌ها ضعیف تر است. خیلی از افراد پس از استفاده از کرم پودر برای جلوۀ بهتر، روی آن از پنکیک مناسب پوست خود استفاده می کنند.

کرم پودر فشرده

کرم پودر استیکی

کرم پودر استیکی یکی دیگر از انواع کرم پودر است. این نوع کرم به صورت ماتیکی و جامد بوده و همچنین رنگدانه های غلیظ و قوی تری نسبت به باقی کرم پودرها دارد. با توجه به آنچه گفته شد، پوشش دهی این نوع بسیار بالا می باشد و همچنین ماندگاری بیشتری دارد. خیلی اوقات برای گریم از این کرم پودر استفاده می شود. پس اگر به دنبال یک کرم پودر با دوام بالاتر هستید، مدل ماتیکی بهترین گزینه است.

لازم به ذکر است که کرم پودر استیکی برای پوست های چرب و معمولی مناسب تر است. زیرا این محصول کمی خشک است و روی پوست های خیلی خشک نتیجه خوبی نخواهد گذاشت. نحوۀ استفاده از این کرم پودر به این شکل است که خود کرم پودر را به را راحتی روی سطح پوست می کشید و با استفاده از یک اسفنج آن را یکدست می کنید.

انواع پوست چه اهمیتی در انتخاب کرم پودر دارد؟

پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. انواع متفاوت پوست را می‎‌توان به سه دسته تقسیم کرد.
1. پوست چرب
2. پوست نرمال
3. پوست خشک
با توجه به فرمولاسیون مختلف کرم پودرها، هرکدام از آن ها برای پوست های مختلف تولید می شوند. به طور مثال کرم پودرهایی هستند که چربی پوست را کنترل می کنند و از ایجاد چربی بر روی پوست جلوگیری می کنند. همچنین یک سری دیگر از کرم پودرها هستند که خشکی پوست را از بین می برند و باعث متعادل شدن پوست خواهد شد.

انواع پوست

انتخاب رنگ کرم پودر

انتخاب رنگ مناسب کرم پودر همیشه یکی از بخش های دشوار انتخاب این محصول آرایشی بوده است. برای انتخاب صحیح رنگ کرم پودر باید همیشه یک یا دو درجه از رنگ پوست خودتان روشن تر باشد. پس برای اطمینان 3 رنگ نزدیک به پوست را انتخاب کنید و آن را در نور طبیعی امتحان نمایید. توجه داشته باشید که حتما باید در نوز زیاد آن ها را تست کنید تا کاملاً متوجه رنگ آن روی پوست صورت بشوید. نکته مهم بعدی در انتخاب رنگ کرم پودر آن است که زمانی که روی صورت پخش می شود نباید تفاوت رنگ خیلی زیادی بین صورت و گردن شما باشد.

راهنمایی کامل برای خرید کرم پودر

برای خرید یک کرم پودر مناسب باید به نکات زیادی توجه شود. در ادامه قصد داریم، پاسخ مهم ترین سوال هایی که در راستای خرید این محصول آرایشی وجود دارد را به شما عزیزان بگوییم.

پوشش دهی کرم پودر

پوشش دهی کرم پودر یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. پوشش دهی یعنی آن مقداری که بر روی پوست قرار می یرد تا چه میزان پوست را پوشش می دهد. در نتیجه مهم است که رنگدانه های کرم پودر قوی باشند تا پس از استفاده نتیجه دلخواه حاصل شود. پس زمانی که کرم پودر را قبل از خرید تست می کنید حتماً به این مورد توجه لازم را داشته باشید.

راهنمایی کامل خرید کرم پودر

بافت کرم پودر

بافت کرم پودر نیز از دیگر مواردی است که قبل از انتخاب به خرید باید به آن توجه شود. هرچقدر بافت کرم پودر سبک باشد، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. بافت سبک باعث می شود تا پس از چند ساعت که روی پوست قرار می گیرد احساس خستگی بر روی پوست ایجاد نشود. پس این نکته یکی از مهم ترین موارد در خرید کرم پودر مناسب محسوب می شود. زیرا که که کرم پودرهایی که بافت سنگینی دارند پس از چند ساعت پوست را خسته کرده و همچنین پس از چند ساعت جلوه خود را از دست می دهند.

مرطوب کننده

بهتر است که قبل از استفاده از مرطوب کننده استفاده شود تا کرم پودر بهتر روی پوست بنشیند. اما بعضی از کرم پودرها در فرمولاسیون خود حاوی مرطوب کننده و آبرسان هستند. داشتن مرطوب کننده برای افرادی که پوست خشک دارند نکتۀ مهمی به حساب آمده و باعث جلوۀ بهتر کرم بر روی پوست خواهد شد.

ضدآفتاب و داشتن (SPF)

به این دلیل که کرم پودر زیرساز آرایش محسوب می شود و مدت زمان طولانی باید روی پوست بماند داشتن ضدآفتاب در ترکیب آن بسیار مهم است. به خصوص افرادی که دائما در معرض نور خورشید قرار می گیرند. طی چند سال اخیر برخی از کمپانی های بزرگ آرایشی ضدآفتاب را به ترکیب کرم پودرهای خود اضافه کردند. معمولاً داشتن (SPF) 15 به بالا به عنوان یک ضدآفتاب خوب عمل کرده و فرد را از استفادۀ کرم ضدآفتاب به صورت جداگانه بی نیاز خواهد کرد.

جلوه مات یا برق

کرم پودرها دارای سه نوع جلوه مات، طبیعی و براق هستند. این بدان معناست که پس از استفاده روی پوست به چه شکلی ظاهر می شود. افراد متناسب با نیاز خود و همچنین با توجه به پوست خود باید یکی از این سه مورد را انتخاب کنند. پیشنهاد می شود که افرادی با پوست های چرب از کرم پودر مات یا طبیعی به جای براق استفاده کنند. زیرا پس از ترشح چربی روی پوست براق بودن چند برابر شده و ظاهر خوبی نخواهد داشت. کرم پودر مات نیز در آرایش های کلاسیک که برق کمتری دارد بسیار مناسب است. به خاطر داشته باشید که کرم پودرهایی که بر روی آن‌ها (Oil free) نوشته شده است مخصوص پوست های چرب هستند.

نوع کرم پودر

همان‌طور که قبل تر گفته شد کرم پودرها انواع مختلفی داشته و هرکدام مزیت ها و معایت مخصوص به خود را دارند. بهتر است که هر فرد قبل از انتخاب و خرید کرم پودر به این موارد توجه کافی را داشته باشد و نوع کرم پودر را متناسب با کارایی و انتظار خود تهیه کند.

به طور مثال کرم پودر های کرمی یا مایع معمولاً خاصیت آبرسانی دارند و برای پوست خشک مناسب تر هستند. البته این بدان معنا نیست که افراد با پوست چرب اصلا نباید از این نوع کرم پودر استفاده کنند. یا به طور مثال کرم پودرهای استیکی یا متیکی ماندگاری بالا با رنگدانه های قوی دارند و به سختی از روی پوست پاک خواهد شد و برای استفادۀ طولانی مناسب تر هستند.

رنگ کرم پودر

رنگ کرم پودر نکتۀ مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. همانطور که قبلاً به طور خلاصه اشاره شد بهتر است که رنگ این کرم از پوست خودتان یک یا دو درجه روشن تر باشد تا نمای نهایی آن بهتر دیده شود. اگر کرم پودر را بر روی دست خود تست می کنید سعی کنید روی آن قسمتی تست کنید که رنگ آن به پوست صورتتان نزدیک تر باشد. مثلاً ساعد همیشه از رنگ پوست روشن تر است پس جای خوبی برای تست کرم پودر نیست.

نکتۀ دیگر آن است که حتماً زیر نور مناسب کرم پودر را تست کنید تا جلوۀ نهایی آن به خوبی ظاهر شود و تصمیم گیری را برای شما آسان کند. لازم به ذکر است که بهترین قسمت برای تست بر روی چانه است. زیرا به راحتی متوجه تفاوت رنگ خواهید داشت. رنگ کرم پودر نباید بین صورت و گردن اختلاف زیادی ایجاد کند.

رنگ کرم پودر

ضد حساسیت

افراد با پوست های حساس باید به این مورد توجه داشته باشند که کرم پودر مصرفی آن ها ضد حساسیت باشد. تا پس از استفاده از آن دچار مشکل نشوند. خیلی از افراد به مواد تشکیل دهنده کرم پودرها حساسیت داشته و پس از مصرف جوش های زیادی روی سطح پوست ظاهر می شود. پس هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. معمولاً ضد حساسیت بودن روی توضیحات محصول نوشته می شود.

طرز صحیح استفاده از کرم پودر

طرز صحیح استفاده از کرم پودر نیازمند توجه به نکاتی است که این نکات را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

استفاده از مرطوب کننده

بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید تا کرم پودر به خوبی روی پوست بنشیند و پس از گذشت زمان دچار ترک نشود. لازم به ذکر است که پس از استفاده از کرم مرطوب کننده باید 5 دقیقه به آن اجازۀ جذب شدن بدهید و سپس کرم پودر را روی صورت پخش کنید.

پخش کرم پودر روی پوست

حال باید در این مرحله مقداری از کرم پودر را روی نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، گونه ها، چانه و بینی قرار دهید و با استفاده از یک اسفنج آن روی تمام سطح پوست پخش کنید. این کار را باید به آرامی و با دقت انجام دهید تا سطح پوست یک دست شود.

استفاده از فیکساتور

پس از آن که کرم پودر به خوبی روی پوست پخش شد می توانید، برای ماندگاری بالا از پودرفیکس استفاده کنید. پودر فیکس معمولاً برای گریم های مختلف و آرایش هایی که باید طولانی مدت روی پوست بماند استفاده می شود. پودر فیکس همان‌طور که از نامش مشخص است حالت پودری دارد و باید آن را با استفاده از ابر مخصوص روی پوست پخش کنید.

همان‌طور که خواندید برای خرید یک کرم پودر مناسب باید به نکات بسیاری توجه شود. اگر شما نیز قصد خرید کرم پودر دارید به تمام موارد گفته شده توجه کنید تا هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. در آخر لازم به ذکر است که حتماً از محصولات اصلی که توسط برندهای معتبر ساخته می‌شود، استفاده کنید تا در طولانی مدت به پوستتان آسیب جدی وارد نشود.

ضمنا در پایان بد نیست اشاره کنیم که پیش تر در مقاله ای دیگر بهترین برندهای آرایشی خارجی را به صورت تخصصی بررسی و معرفی کرده ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 8

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا