همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسست کردن لباس

انواع تیپ اداری و رسمی مردانه (برای محل کار چطور ست کنیم؟)

آیا ست کردن تیپ اداری مردانه برای مکان های رسمی و اداری کار سختی است؟ شما هم جزء افرادی هستید که برای رفتن به محل کار و اداره برای انتخاب لباس مناسب دچار مشکل می شوید؟ یا برای اداره و محل کار چطور ست کنیم؟ انواع تیپ اداری مردانه را می شناسید؟

داشتن استایل شیک، مردانه و رسمی و نحوه لباس پوشیدن در محل کار بسیار مهم است و آقایان باید آگاهی لازم را برای نحوه لباس پوشیدن در محل کار و اداره را داشته باشند و با ظاهری آراسته و مرتب در محل کار و اداره حاضر شوند.

انتخاب لباس مردانه برای اداره

در مجلۀ مد و زیبایی اپریشم شما را با انواع تیپ اداری مردانه، ست کردن برای محل کار و فضاهای رسمی، نحوۀ لباس پوشیدن در محل کار و انتخاب لباس مردانه برای اداره آشنا خواهیم کرد.

انتخاب لباس مردانه برای اداره

انتخاب لباس رسمی اداری مردانه یکی از نکات مهم برای حضور مردان در محیط کار به حساب می‌آید. در بعضی از شرکت‌ها کارکنان مرد و زن لباس مخصوصی را باید بپوشند. اما برای گروه دیگری از شرکت‌ها محدودیتی برای انتخاب لباس اداری وجود ندارد. بنابراین برای انتخاب انواع تیپ اداری مردانه باید اصولی را رعایت کنید که در ادامۀ مقاله به آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انتخاب کت و شلوار برای تیپ اداری مردانه

کت و شلوار یکی بهترین انتخاب ها برای مکان های رسمی و اداری است زیرا روی ظاهر و شخصیت افراد تأثیر فوق العاده ای دارد و از آقایان ظاهری شیک و مردانه نشان می دهد. بنابراین با انتخاب درست لباس مردانه تأثیر فوق العاده ای بر روی افراد می گذارید. پس برای انواع تیپ اداری مردانه به انتخاب سایز درست و مناسب کت و شلوار و نحوه قرار گرفتن کت روی شانه‌ ها دقت کرده و سایز مناسب خود را خریداری کنید.

از آنجایی که ساعت کاری عموماً 8 ساعت یا بیشتر است، بسیاری سعی می‌کنند که ست اداری مردانه خود را به نحوی انتخاب کنند که علاوه بر شیک و مرتب بودن، احساس راحتی نیز داشته باشند. اما در انتخاب کت و شلوار مردانه باید به این نکته دقت داشته باشید که ست لباس اداری مردانه خریداری شده برای جلسات رسمی هم قابل استفاده باشد.

انتخاب کت و شلوار برای تیپ اداری مردانه

انتخاب پیراهن مناسب در ست مردانه

برای داشتن تیپ مناسب مردانه انتخاب پیراهن هماهنگ با استایل اهمیت قابل توجهی دارد و باید در انتخاب رنگ و مدل پیراهن دقت کنید. بهترین انتخاب برای تیپ اداری و رسمی، پیراهن‌ ساده و بدون طرح است اما می توانید پیراهن را از بین رنگ‌های ملایمی مانند سفید، آبی روشن و صورتی روشن، نیز انتخاب کنید. نکته مهمی که در پوشیدن پیراهن مردانه وجود دارد، تا نکردن آستین‌هاست. زیرا وقتی آستین‌های شما پایین هستند، این امکان برای شما وجود دارد که دکمه‌های سر آستین را بسته و ظاهری شیک تر و رسمی تر داشته باشید. علاوه بر این بهتر است در انتخاب پیراهن تیپ رسمی اداری مردانه دقت کنید که پولوشرت‌ها و پیراهن‌های یقه کراواتی انتخاب بسیار خوبی برای محیط اداری به حساب می‌آیند.

فرم اداری

شلوار ست کردن برای محل کار

شلوارهای پارچه‌ای خوش فرم برای محیط های رسمی و اداری مناسب است و کمک می کند که ظاهری شیک و رسمی داشته باشید. در واقع بهتر است شلوار‌هایی را انتخاب کنید که اندازه، دور کمر و دوخت مناسبی داشته باشند. در مورد قد شلوار باید بگوییم که شلوار نباید در ناحیه مچ پا کوتاه باشند. علاوه بر این شلوار انتخابی نباید آنقدر بلند باشد که پایین آن چین بخورد. در انتخاب رنگ شلوار هم باید متذکر شویم که شما با انتخاب رنگ تیره برای شلوار می‌توانید آن را به راحتی با پیراهن خود که رنگ خنثی دارد، ست کنید.

استفاده از کت در تیپ اداری مردانه

اگر در شرکتی کار می کنید که اجباری در پوشیدن کت و شلوار ندارید، می توانید از کت تک استفاده کنید. انتخاب یک کت تک همراه با شلوار پارچه ای رسمی و ساده، تیپ شما را شیک و جذاب می کند. ضمناً رنگ کت را می توانید سورمه ای، آبی، خاکستری و مشکی انتخاب کنید.

استفاده از کت در تیپ اداری مردانه

انتخاب ساعت مناسب برای تیپ اداری مردانه به چه صورت است؟

ساعت علاوه بر اینکه وسیله ای برای نشان دادن زمان برای همۀ افراد است، همچنین قدرت و جذابیت افراد را در برابر دیگران نشان می دهد. ساعت یکی از مهمترین اکسسوری ها برای داشتن تیپ مردانۀ شیک است و ظاهر افراد را جذاب تر می کند. بنابراین در انتخاب سایز ساعت و جنس آن دقت کرده و برای استایل مردانۀ رسمی و اداری از ساعت هایی با جنس استیل و بند فلزی استفاده کنید.

انتخاب ساعت مناسب

ست کردن کروات با لباس آقایان برای محل کار را چطور انجام دهیم؟

از کروات در ایران برای موارد خاصی نظیر مجالس مهمانی،جشن ها و خواستگاری استفاده می شود و در مکان های عمومی، رسمی و اداری استفادۀ زیادی ندارد.

اما در شرکت های خصوصی بر طبق اصولی که در پوشش اداری دارند، بسیاری از مدیران و کارمندان شرکت از کروات استفاده می کنند زیرا استفاده از کروات استایل را رسمی تر و شیک تر کرده و همچنین ظاهر آقایان را منحصر به فرد می کند.

ست کردن کروات با لباس آقایان برای محل کار

ضمناً از کروات های با طرح های زیاد و شلوغ در مکان های رسمی و اداری استفاده نکنید و کرواتی بدون لوگو، ساده و هماهنگ با رنگ کت و شلوار و پیراهن خود انتخاب کنید.

کفش برای تیپ اداری مردانه

کفش برای آقایان یکی از مهمترین اصول ست کردن با انواع تیپ اداری مردانه در محل کار و اداره است. انتخاب کفش مناسب برای داشتن تیپ مردانه اداری بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر انتخاب کت و شلوار مناسب، کفش نیز در تیپ آقایان نقش بسیار مهمی دارد.

سعی کنید برای آماده کردن انواع تیپ اداری مردانه کفشی را خریداری کنید که ساده و بدون طرح و نقش است. علاوه بر این رنگ مشکی و قهوه ای انتخاب مناسب تری برای تیپ اداری مردانه ایرانی و غیر ایرانی خواهند بود و به راحتی با کمربند و رنگ شلوار ست می‌شوند. در ضمن توجه داشته باشید که کفش انتخابی راحت باشد و پای شما آسیب نبیند و خسته نشود.

کفش در استایل رسمی مردانه

برای تیپ های رسمی و اداری و فضاهایی که در آن حاضر می شوید، کفش باید همیشه تمیز و مرتب باشد زیرا ظاهر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. کفش نامرتب، کهنه و کثیف ظاهر افراد را به هم می ریزد و آشفته و شلخته نشان می دهد. پس در انتخاب کفش ها دقت کنید تا استایلی حرفه ای تر و با نظمی در اداره و محل کار داشته باشید.

تیپ مردانه اداری مرتب

انتخاب بهترین رنگ لباس آقایان برای محل کار

انتخاب رنگ لباس آقایان برای محل کار بستگی به محل کار و نوع کار آنها دارد. استفاده از رنگ هایی مانند مشکی، طوسی، قهوه ای، آبی، سورمه ای و سفید با همه رنگ ها ست  و هماهنگ می شود و ظاهری رسمی و اداری به افراد می دهد. یکی از بهترین انتخاب ها برای آقایان رنگ مشکی است. مشکی رنگی شیک و ساده بوده و به راحتی با کت و شلوار هماهنگ می شود.

پیراهن های طرح دار و چهارخانه

مشکی رنگ مناسب تیپ اداری مردانه است و ظاهر را زیبا، مرتب و منحصر به فرد می کند. همچنین این رنگ نشان دهندۀ قدرت است و استفاده از این رنگ در استایل، افراد را قدرتمند و محافظه کار نشان می دهد.

تیپ مردانه اداری مرتب

مرتب بودن لباس، تصویری از جایگاه حرفه ای آقایان در محل کار و اداره است و ارزش و اهمیت آنها را در اجتماع نشان می دهد.

توجه به جزئیات برای ست کردن برای محل کار

توجه به جزئیاتی مانند مرتب بودن موها و ریش در استایل بسیار اهمیت دارد و با انتخاب نادرست مدل مو و ریش ظاهری شلخته و نامرتب از افراد نشان می دهد.

توجه به جزئیات

استفاده از جوراب مناسب برای تیپ مردانه اداری

در ست رسمی و اداری انتخاب لباس زیر مناسب مانند جوراب اهمیت زیادی دارد. در استایل خود از جوراب های ساده و بدون طرح، با رنگ های مشکی و سفید استفاده کنید. اگر جوراب رنگی در نظر دارید، رنگ‌هایی مانند مشکی، خاکستری تیره و قهوه ای تیره انتخاب نمایید که با رنگ کراوات و شلوار شما هنگام باشند. فراموش نکنید که جوراب انتخابی باید تا اندازه ای بلند باشد که هنگام نشستن، پای شما از زیر شلوار مشخص نباشد. بنابراین به کوچکترین جزئیات در استایل خود اهمیت دهید.

استفاده از عطرها در تیپ اداری مردانه

استفاده از عطر خوشبو و مناسب تأثیر فوق العاده زیادی بر روی اطرافیان می گذارد. خوشبو بودن در مکان اداری و رسمی اهمیت زیادی دارد. با انتخاب یک عطر نامناسب و بد بو تأثیر ناخوشایندی بر روی کارمندان و همکاران خود می گذارید. از عطرهای ملایم با رایحه های سبک و خنک در بهار و تابستان و از عطرهایی با رایحۀ گرم و شیرین در فصل سرما و زمستان استفاده کنید.

استفاده از عطرها در تیپ اداری مردانه

انتخاب لباس مردانه برای اداره در فصل زمستان

در فصل سرما و زمستان از بافت،ژاکت، کاپشن و پالتو در استایل خود استفاده کنید. می توان یک بافت نازک انتخاب کرده یا از کاپشن بر روی کت و شلوار استفاده کنید که ظاهر افراد را زیبا و شیک می کند. ضمناً بهتر است از بافت های ساده و بدون طرح زیر کت استفاده کنید.

در این حالت می‌توانید بافتنی‌ها، تک پوش و ژاکت‌ها را به عنوان لایه ای میان پیراهن و کت خود بپوشید. در این حالت امکان آماده کردن انواع تیپ اداری مردانه برای شما وجود دارد. برای مثال پوشیدن شلوار پارچه ای با رنگ مناسب می‌تواند همراه ژاکت یا لباس بافتنی ظاهر خوبی به شما بدهد. هرچند شما می‌توانید شلوارهایی با جنس‌های دیگر هم بپوشید.

ست اداری مردانه در فصل زمستان

کمربند مناسب با تیپ اداری مردانه

آقایان به یاد داشته باشید که کمربندی هماهنگ با کفش خود انتخاب کنید، زیرا در ظاهر تأثیر فوق العاده ای دارد. همچنین بهتر است که از کمربند چرمی و ساده با سگکی زیبا و شیک استفاده کنید.

کمربند مناسب با تیپ اداری مردانه

انتخاب کیف مناسب برای محل کار

کیف مناسب انواع تیپ اداری مردانه

یکی از مهم ترین بخش لباس اداری مردانه، کیف است. شما با توجه به پستی که در محیط کار دارید، باید کیف مناسب را انتخاب کنید. اما کیف کوچک به رنگ قهوه ای یا مشکی تیره همراه انواع تیپ اداری مردانه شیک و زیبا جلوه می‌کند. در این شرایط کیف‌های کلاسوری و چرمی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند.

جمع بندی نکات مهم

  • رعایت اصول لباس پوشیدن بر ظاهر آقایان تأثیر فراوانی دارد و در قرار ملاقات ها اولین موردی که به چشم بیننده می آید ظاهر افراد است، پس به نحوۀ لباس پوشیدن در محل کار و اداره دقت کنید.
  • اگر كت و شلوار خط ‌داری برای محل کار استفاده می کنید، بهتر است پیراهن را ساده و بدون طرح انتخاب کنید.
  • در صورت انتخاب کت و شلوار مشکی، پیراهنی با رنگ سفید انتخاب کنید.
  • از پوشیدن پیراهن آستین کوتاه در زیر کت و شلوار رسمی و اداری خودداری کنید.
  • بهتر است در محل کاری و اداری از کت و شلوار های سه دکمه استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای کت و شلوار در این مکان ها دو دکمه و تک دکمه هستند.
  • به همراه داشتن یک خودنویس زیبا در محل کار تأثیر به سزایی از آقایان به جا می گذارد.
  • توجه داشته باشید که رنگ شلوار با رنگ پیراهن یا کت هماهنگ باشد.
  • در استایل رسمی رنگ کفش را با رنگ کمربند و کت و شلوارتان هماهنگ کنید.
  •  استفاده از اکسسوری ها را فراموش نکنید.
  • در مکان های رسمی و اداری از پوشیدن صندل و کفش های جلو باز خودداری کنید.
  • اگر از فرم اداری و کت و شلوار استفاده نمی کنید، به شلواری که برای استایل خود انتخاب می کنید توجه کرده و از شلوار پارچه ای خوش فرم و شیک به رنگ های مشکی، طوسی و سورمه ای استفاده کنید.
  • آقایان ترجیحاً در محیط اداری از کفش های مشکی و قهوه ای ساده و نوک تیز استفاده کنید و سراغ کفش های لژدار نروید.
  • از جوراب های طرح دار و رنگی برای محیط کاری و اداری استفاده نکنید.
  • اگر در محل کاری و اداری از کت تک استفاده می کنید، دکمۀ کت را باز نکنید.
  • در مکان های رسمی و اداری از باز کردن دکمه های کت خودداری کنید.
  • شلواری که برای محل کار انتخاب می کنید ساده و بدون پلیسه و چین باشد.
  • از پیراهن های طرح دار و چهارخانه در مکان های رسمی و اداری استفاده نکنید.
  • اگر کت و شلواری طرح دار برای محل اداری و رسمی استفاده می کنید، بهتر است پیراهنی ساده و بدون طرح انتخاب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا