همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ؟

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از مشتریان را درگیر خود می‌کند. داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت تأثیرات زیادی در زیبایی و بهبود چهره دارد. افرادی که دچار ریزش ابرو می‌شوند با مشکلاتی در فقدان ابرو روبرو می‌شوند. این اتفاق ممکن است ناشی از بیماری، اسکار و جای زخم باشد. برای بازیابی ابروها از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. دو نمونه از متداول ترین روش‌های ترمیم، کاشت ابرو و میکروبلیدینگ هستند. این دو روش تفاوت‌های اساسی بسیاری با هم دارند. در این مقاله قرار است اطلاعات کامل در خصوص مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را با هم مرور کنیم.

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ؟

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو، روشی غیرتهاجمی و بدون درد، کاملاً طبیعی و بدون خون ریزی است. این روش به واسطه برداشتن و سپس کاشتن فولیکول‌های موی طبیعی افراد صورت می‌گیرد. بدین ترتیب فرد صاحب ابروهایی پرپشت و زیبا با رشدی طبیعی و دائمی خواهد شد. در روش کاشت ابرو نیاز به جلسات مشاوره است. به صورتی که متخصص با بررسی کامل ابرو و چهره فرد، بهترین نتیجه را برای آن ارزیابی می‌کند. در پاسخ به این که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ باید به موضوعات مختلفی پرداخت.

جلسات مشاوره تخصصی مو با توجه به چهره فرد، مقدار برداشت لازم موها و میزان کاشت مورد نیاز اندازه گیری می‌شود. روز اجرا نیز با توجه به تعداد و حجم آن عمل خواهد شد. در این جلسه لازم است تمامی بیماری‌ها و داروهای مصرفی بیمار مورد بررسی قرار بگیرند تا مشکلی در روند کاشت ابرو به وجود نیاید.

در روند اجرای کاشت ابرو، متخصص و پرسنل مربوطه با مهارت هر چه بیشتر اقدام به برداشت موهای پشت گوش یا پشت سر فرد می‌کند. محلی که پیش از آن برای کاشت از طریق بی حسی موضعی مشخص شده است. سپس با دقت و ظرافت هر چه بیشتر اقدام به جداسازی فولیکول‌های مو می‌کنند. پس از جداسازی فولیکول‌ها ناحیه و سطح پوست بی حس شده و ابروها از طریق سوراخ‌های بسیار ظریف و با سوزن‌های ریز آماده کاشت فولیکول‌های مو می‌شوند. به این صورت عمل کاشت ابرو اتمام پیدا می‌کند. عمل کاشت ابرو تنها در یک جلسه اجرا می‌شود. این عمل چیزی حدود 2 تا 3 ساعت زمان می‌خواهد. در مدتی که بیمار در حال انجام آن است هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد.

کاشت ابرو چیست؟

روش‌های مختلف برای کاشت ابرو چیست؟

استخراج واحد فولیکولی

در استخراج واحد فولیکولی، پزشک متخصص  که درمان را انجام می‌دهد از پانچ دستی برای برداشتن فولیکول‌های مو یک به یک استفاده می‌کند. سایر ابزارهایی که استفاده می‌شوند عبارتند از پانچ روباتیک یا پانچ برقی. مزایای تکنیک زمان کوتاه ‌تر دوران نقاهت است و جای زخم خطی باقی نمی‌گذارد. با این حال، در آوردن گرافت‌ها زمان می‌برد و کیفیت پیوند تحت تأثیر موهای کوتاه تر قرار می‌گیرد. زیرا اگر از روش پانچ استفاده گردد باید موها در ناحیه بانک مو تراشیده شده و اصلاح شوند. به همین دلیل گرافت کاشت شده در ناحیه ابرو بسیار کوتاه بوده و همچنین یکی از نقطه ضعف‌های این روش در کاشت ابرو این است که خواب ابرو که مهم ترین نکته در کاشت ابرو است درست تعیین نمی‌گردد.

پیوند واحد فولیکولی

روش (FUT) شامل برداشتن نواری از پوست پشت سر ناحیه بانک موی فرد با فولیکول‌های مو و پیوند آن در ناحیه ابرو است. این نوار حالت ابرو را بهبود می‌بخشد. مزایای استفاده از این روش برای برداشت فولیکول‌های مو این است که بسیار سریع تر است و  گرافت‌های کاشت شده در ناحیه ابرو دارای موی بلندتری هستند. موهای بلندتر بهتر است. زیرا پزشک متخصص می‌تواند پیچ خوردگی موها  و به عبارتی خواب مو در ناحیه ابرو را ببیند و مهم ترین نکته در این امر که تعیین درست خواب موی ابرو است به درستی تعیین می‌گردد.

نقطه ضعف این تکنیک این است که یک اسکار خطی در ناحیه بانک مو  بر جای می‌گذارد که با موهای اطراف آن  پوشانده می‌شود و زمان نقاهت کمی بیشتر است.

آیا کاشت ابرو و میکروبلیدینگ معایبی هم دارند؟

در جواب این سؤال که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ لازم است مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را بررسی کنیم. از مزایای کاشت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی راحت و بی دردسر
  • ایجاد زیبایی طبیعی با ابروهای پرپشت
  • راحتی در زیبا کردن حالت ابرو و رنگ کردن آن
  • دوام و ماندگاری دائمی

جراحی کاشت ابرو

از معایب آن نیز موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند:

  • تورم و کبودی بسیار کم
  • ایجاد زخم در ناحیه کاشت ابروها
  • امکان نداشتن خواب یکسان موهای ابرو پس از کاشت
  • احساس خارش در ناحیه ابرو و اطراف آن به مدت ۱ یا ۲ روز که با زدن پمادهای مخصوص که توسط پزشک تجویز شده است، برطرف می‌شود.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ نیز مانند کاشت ابرو روشی برای زیبایی ابروهاست. اجرای این روش اغلب در مراکز خدمات زیبایی و آرایشگاه‌های معتبر صورت می‌گیرد. به این ترتیب که افراد با گذراندن دوره‌ ای کوتاه در این زمینه می‌توانند مدرک خود را دریافت نموده و اقدام به انجام آن نمایند. میکروبلیدینگ از طریق انتقال رنگدانه‌ها از طریق سوزن‌های ظریف و ریز موجود در دستگاه در سطح پوست ابروها و با کنترل متخصص انجام می‌شود. به این صورت که متخصص، دستگاه میکروبلیدینگ را هدایت و کنترل کرده و رنگدانه‌ها را به شکل تارهای ابرو در لا به لای ابروها انتقال می‌دهد.

باید دانست که روش میکروبلیدینگ روشی دائمی نیست و هر 2 تا 3 ماه نیاز به ترمیم دارد. به همین دلیل نمی‌توان آن را روشی دائمی تلقی کرد. همچنین که این روش بدون درد نبوده و با وجود بی حسی موضعی همچنان درد برای افراد وجود خواهد داشت. میکروبلیدینگ ابرو در مواردی شامل تورم، خارش و سوزش در ناحیه است. این مورد به خصوص در افرادی که به انتقال رنگدانه‌ها حساسیت دارند خود را بیشتر نشان می‌دهد.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

باید در نظر داشت که افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند نیز نباید از این روش استفاده کنند. اما به طور کلی میکروبلیدینگ نیز روشی غیرتهاجمی به حساب می‌آید که انجام آن ساده است. اما اگر آن را توسط افراد غیرمتخصص و غیرحرفه ای انجام دهید احتمالاً عواقبی شامل حال شما خواهد بود. حال برای درک بهتر اینکه کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ باید به مزایا و معایب این روش نیز بپردازیم.

مزایا و معایب میکروبلدینگ ابرو

مزایای میکروبلدینگ ابرو شامل موارد زیر است:

  • ظاهر زیبا
  • دوام یک تا چند ساله
  • ایجاد ظاهر زیبا و آراسته
  • صرفه ‌جویی در وقت
  • ظاهری آراسته برای افرادی که نمی‌‌توانند و یا نمی‌خواهند آرایش کنند.
  • قیمت مقرون به صرفه تر از کاشت ابرو

مزایا و معایب میکروبلدینگ ابرو

از معایب و محدودیت‌های آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت اجرا
  • پاک کردن سخت
  • دوره ترمیم طولانی
  • واکنش‌های آلرژیک
  • احتمال عفونت و آلودگی
  • ظاهر میکاپ گونه
  • دوام کم

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ؟ پاسخی روشن بر این پرسش

همانطور که در خواندیم، تشخیص این که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ باید به جنبه‌های مختلف آن توجه داشته باشیم. این دو روش از جنبه‌های گوناگون با یکدیگر متفاوت هستند. مهم‌ترین جنبه‌های تفاوت آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

شیوه اجرای آن‌ها متفاوت است

در روش کاشت ابرو، گرافت‌های طبیعی مو از کنار سر و نواحی دیگر که شباهت بیشتر به موی ابرو دارند برداشته شده و به ابروها منتقل می‌شوند. در کاشت ابرو، بعد از انجام عمل کاشت، این موها مانند موهای طبیعی به روند رشد خود ادامه خواهند داد. اما در میکروبلدینگ، پیگمنت‌های رنگی از طریق قلم‌های مخصوص میکرو به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شوند. در این حالت مویی کاشته نشده و رشد نمی‌کند. به عبارت بهتر ابروها حالتی مانند نقاشی یا خالکوبی خواهند داشت.

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلدینگ؟ پاسخی روشن بر این پرسش

ماندگاری آن‌ها تفاوت دارد

در مواجه با این که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ باید گفت که این دو روش از نظر ماندگاری نیز متفاوت از هم هستند. کاشت ابرو روشی دائمی برای حل مشکل کم پشتی موهاست. ریزش ابرو و اصلاح فرم ابروها از مواردی هستند که فرد را ملزم به اجرای این روش می‌کند. اما نتایج میکروبلیدینگ ابرو در بهترین حالت ممکن بین یک تا چند سال ماندگاری خواهد داشت. پس از تمام شدن این دوره نیاز به ترمیم ابروها وجود خواهد داشت.

شکل ظاهری یکسانی ندارند

مشخص است که در کاشت ابرو با شکل کاملاً طبیعی و شبیه به ظاهر خود فرد مواجه خواهیم بود. اما در میکروبلیدینگ به دلیل تزریق رنگدانه‌ها و پیگمنت‌های رنگی به زیر پوست، بیشتر با حالتی شبیه به نقاشی یا خالکوبی مواجه هستیم. به عبارت بهتر در میکروبلدینگ با تار موی واقعی سر و کار نداریم. بنابراین شکل ظاهری این دو روش متفاوت از هم هستند.

زمان اجرای آن‌ها متفاوت است

کاشت ابرو یک عمل جراحی بوده و طی دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول گرافت‌های مو از ناحیه مناسب در بانک موی سر افراد برداشته می‌شوند و در مرحله دوم گرافت‌ها در ابرو جایگذاری می‌شوند. اما در روش میکروبلیدینگ ابرو، تکنیک توسط یک قلم پیگمنت رنگی به زیر پوست صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت که مدت زمان انجام عمل کاشت ابرو بیشتر از میکروبلدینگ است.

زمان اجرای آن‌ها متفاوت است

نتایج آنی و دراز مدت دارند

در این که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ، زمان مشاهده نتایج نیز مؤثر هستند. در میکروبلیدینگ با استفاده از یک قلم، رنگ به زیر پوست تزریق می‌شود پس نتایج در همان لحظه قابل مشاهده هستند. البته محل کشیده شدن قلم روی پوست دچار زخم‌های سطحی می‌شود اما در کاشت ابرو بعد از انجام عمل کاشت ممکن است چند ماه طول بکشد تا ابروها دارای ظاهری پرپشت و زیبا شوند. چون موهای طبیعی بعد از کاشت بلافاصله رشد نمی‌کنند. پس از نظر مدت زمان مشاهده نتایج، میکروبلیدینگ برای افرادی که سعی دارند سریع تر به ظاهر دلخواهشان برسند بهتر است چون هم مشاهده نتایج و هم بهبود زخم‌ها در میکروبلیدینگ سریع تر از کاشت ابرو است.

تخصص مورد نیاز آن‌ها متفاوت است

در مورد این که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ باید گفت که این دو روش نیاز به تخصص‌های متفاوت از هم دارند. کاشت ابرو یک جراحی پزشکی است و حتماً باید توسط کادر درمان و زیر نظر متخصصین صورت گیرد. اما در اجرای میکروبلیدینگ نیازی به حضور متخصص نیست و امکان انجام آن توسط بیشتر سالن‌های آرایشی و زیبایی وجود دارد.

تخصص مورد نیاز آن‌ها متفاوت است

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ؟ تفاوت در هزینه‌ها

هزینه‌ای که برای انجام کاشت ابرو و میکروبلیدینگ متقبل می‌شوید نیز یکی دیگر از موارد تفاوت در این روش‌هاست. هزینه لازم برای اجرای آن‌ها یکسان نبوده و بسته به میزان تخصص، مبالغ متفاوتی را در بر خواهد داشت. کاشت ابرو یک فرآیند تخصصی است و مسلم است که هزینه‌های تیم پزشکی همواره بیشتر خواهد بود. اما در روش میکروبلیدینگ، هزینه تزریق پیگمنت‌های رنگی به ابرو بسیار کمتر از هزینه کاشت ابرو است.

کاربردهای یکسانی ندارند

در رابطه با تفاوت کاشت ابرو با میکروبلیدینگ از نظر کاربرد می‌توان گفت کاشت ابرو یک عمل درمانی  زیبایی است. چون هم جنبه زیبایی دارد و هم می‌تواند برای درمان ریزش ابرو یا بازسازی آن برای افرادی که به دلایلی مانند سوختگی و بریدگی، ابروهای خود را از دست داده‌اند کاربرد داشته باشد. روش کاشت ابرو برای مردان و زنان قابل اجرا است. اما چون میکروبلیدینگ با تزریق رنگ انجام می‌شود جنبه درمانی ندارد و بیشتر برای زیبایی و اصلاح موقت فرم ابرو کاربرد دارد. ضمناً میکروبلیدینگ روشی زنانه است و به خاطر ظاهر میکاپ گونه، مردان از آن استفاده نمی‌کنند.

سخن آخر و نتیجه گیری

با توجه به این توضیحات متوجه می‌شویم که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ. با توجه به تفاسیر فوق، روش کاشت ابرو بهترین روش برای زیباسازی ابرو و در نهایت چهره افراد محسوب می‌شود. زیرا کاملاً دائمی بوده و رشد طبیعی ابروها را به دنبال دارد و نیازی به ترمیم نداشته و از طریق طراحی مصنوعی جلوه نخواهد کرد. این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن و استفاده از فولیکول موهای خود شخص، امکان هیچ گونه آسیب، حساسیت و عوارض را به همراه ندارد. در روش میکروبلیدینگ در صورت غیرحرفه ای بودن متخصص، ظاهری بد برای افراد نمایان می‌گردد.
در نهایت رضایت و زیبایی در روش کاشت ابرو بسیار بیشتر از روش میکروبلیدینگ است و کاشت ابرو برای افراد بسیار بهتر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا