همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
برندهای پوشاکبرندهای عطر و ادکلندنیای مد و لباسعطر و ادکلن

برند بیژن (برند مد و پوشاک بیژن پاکزاد) را بهتر بشناسید!

زمانی که صحبت از برند بیژن به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن هر کدام از ما خطور می کند، موفقیت یک ایرانی است که اگر علاقه به فعالیت در کشور خودمان را داشت، احتمالاً یکی از تأثیرگذاران اصلی در اقتصاد کشور محسوب می شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برند بیژن بپردازیم. ابتدا از زندگینامه بیژن پاکزاد، مؤسس برند بیژن شروع خواهیم کرد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و با برند بیژن آشنا شوید.

زندگی نامه بیژن پاکزاد، مؤسس برند بیژن

بیژن پاکزاد، طراح و کارآفرین خلاق ایرانی در خانواده ای ثروتمند در سال 1319 چشم به دنیا باز کرد. بیژن در سنین جوانی برای تحصیل به ایتالیا و سوئیس مهاجرت کرد و در این کشورها تحصیلات خود را در زمینه طراحی لباس ادامه داد. همچنین قبل از تأسیس اولین فروشگاه خود در تهران، به مدت 7 سال در فلورانس ایتالیا به طراحی لباس مشغول بود.

یکی از دلایل شهرت بیژن، علاقه بی حد و حصر وی به ماشین های لوکس بود. رولز رویس زرد رنگ او همواره در کنار بوتیک جذابش، چشم ها را به خود خیره می کرد. همچنین بیژن پاکزاد در پارکینگ خانه خود خودروهای زرد رنگ دیگری همچون بنتلی، بی ام و، بوگاتی و چند خودروی دیگر نیز داشت.

مؤسس برند بیژن

او در طول عمر خود موفقیت های زیادی را برای خود و برند بیژن به دست آورد. سرانجام در تاریخ 26 فروردین 1390 در محل کار خود در بورلی هیلز آمریکا در گذشت. علت مرگ این مرد، سکته مغزی اعلام شد. دو هفته بعد از مرگ بیژن پاکزاد، مراسم بزرگداشتی برای وی برگزار شد که شخصیت های مهم ایرانی و غیر ایرانی در این مراسم شرکت داشتند. بیژن همچنین در طول زندگی خود 2 بار ازدواج کرده و 3 فرزند داشت.

معرفی برند بیژن، برندی لوکس

برند بیژن همواره به عنوان یک برند لوکس در دنیای مد و پوشاک محسوب می شود. در سال 1976 بیژن پاکزاد گران ترین بوتیک در سراسر جهان را در بورلی هیلز افتتاح و این بوتیک را به عنوان خانه مد بیژن نامگذاری کرد. امروزه بیژن به عنوان یکی از معروف ترین برندهای فعال در زمینه پوشاک و اکسسوری مردانه فعالیت دارد.

بیژن، خانه مد را به کمک شریک تجاری خود، داریوش محبوبی تأسیس کرد که این برند به مرور زمان شهرت ویژه ای یافت. سپس برند بیژن فعالیت خود را در زمینه عطر سازی و تولید محصولات منحصر به فرد مردانه شروع و شهرت زیادی در این حوزه پیدا کرد. در سال 1981 اولین محصولات عطر بیژن معرفی شد.

عطرهای خالص و خاص بیژن موفقیت های زیادی را برای این برند فراهم کرد که مهمترین آنها جایزه موفق ترین عطر مردانه در سال 1988 و برنده شدن جایزه بهترین پکیج عطر زنانه در همین سال از طرف بنیاد فی فی (FIFI Awards) بود.

بیژن برای چه شخصیت های مهمی لباس تهیه کرده؟

یکی دیگر از فعالیت های شگفت انگیز بیژن پاکزاد، طراحی لباس برای شخصیت های مختلف و مهمی نظیر محمدرضا پهلوی و اعضای خاندان پهلوی است.

این برند همچنین سابقه طراحی لباس برای رئیس جمهورها و سیاست مداران کشور آمریکا همچون باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، جورج هربرت واکر بوش، رونالد ریگان، بیل کلینتون، جیمی کارتر، جان کری، هنرمندان خارجی، داخلی نظیر تام کروز، امین حیایی، شهرام ناظری، آرنولد شوارتزنگر و بسیاری افراد دیگر را در کارنامه خود دارد.

او همچنین برای تام فورد و جورجیو آرمانی که از بزرگان عرصه مد و فشن محسوب می شوند، لباس طراحی کرده است. سوابق موفقیت ها و مسیر پیشرفت بیژن پاکزاد تنها محدود به تأسیس برند بیژن و بعد از آن نیست، بلکه به قبل از تأسیس برند بیژن نیز بر می گردد.

بنا بر آنچه درباره طراحی لباس برای چندین سیاست مدار و رئیس جمهور آمریکا ذکر شد، بیژن پاکزاد تا قبل از مرگ، برای بیش از 36 هزار نفر از سران کشور آمریکا لباس طراحی کرد. گویا وی با دولت های آمریکایی قرارداد داشت و بیژن در این قرارداد قول داده بود که نام هیچ کدام از آن 36 هزار نفر را منتشر نکند.

معرفی برند بیژن، برندی لوکس

بیژن کار خود را از کجا شروع کرد؟

اولین فعالیت مهم بیژن پاکزاد در زمینه مد و پوشاک، راه اندازی یک فروشگاه پوشاک زنانه در تهران بود که اسم این فروشگاه خلاقانه، پلنگ صورتی (Pink Panther) بود. برند بیژن با رنگ زرد (به عنوان رنگی تقریباً مردانه) شناخته می شود اما شروع بیژن با رنگ صورتی (رنگی زنانه) بود. گویا بیژن پاکزاد از ابتدا ارتباط صمیمانه ای با رنگ های پر انرژی و روشن داشته است.

بعد از راه اندازی فروشگاه پلنگ صورتی که تنها به بانوان اختصاص داشت، بیژن پاکزاد با دیدن آقایانی که شرایط مالی خوب اما ظاهر نامناسب دارند، فعالیت خود را در زمینه پوشاک مردانه آغاز کرد. مدتی بعد بیژن پاکزاد در شهر لس آنجلس، خانه مد بیژن را افتتاح کرد.

نکته جالب اینکه، بیژن پاکزاد در سال 1979 در مجله ونتی فر، یکی از مشهورترین مجله های مد در دنیا، در لیست شیک پوش ترین های جهان قرار گرفت.

معماری و دکوراسیون خانه مد بیژن بر اساس معماری مدیترانه ای است. همچنین خانه مد با برند بیژن، تنها فروشگاه منطقه است که بازدید کننده و مشتریان باید قبل از مراجعه به آن، وقت قبلی بگیرند. برند بیژن همچنین سیاست خود را بر پایه تعداد محدود مشتریان قرار داده و به هیچ وجه برندی با عرضه عمده محسوب نمی شود.

نکته جذاب دیگر در مورد دکوراسیون داخلی خانه مد برند بیژن، استفاده از فرش های گران قیمت ایرانی (به ارزش حدود 500 هزار دلار) و همچنین لوستری با ارزش 75 هزار دلار است. رنگ زرد آفتابی به عنوان رنگ منحصر به فرد این برند نیز بر دیوارهای خانه مد، مزین شده است.

موفقیت های بیشتر برای برند بیژن

بیژن پاکزاد در سال 1984 دومین خانه مد بیژن در کلان شهر نیویورک را افتتاح کرد که برای افتتاح دومین خانه مد حدود 10 میلیون دلار هزینه کرد. بیژن به عنوان یک طراح بی نظیر، حرفه خود را به طراحی لباس، عطر و زیورآلات محدود نکرد. او لوازم متعدد و عجیبی از جمله یک کلت کمری با طلای 24 عیار و روکش چرمی را نیز طراحی کرد.

از طراحی های پر هزینه و عجیب دیگری که وی انجام داد، طراحی نواری از الماس به ارزش 20 میلیون دلار (دو برابر هزینه افتتاح دومین خانه مد در نیویورک) برای آرایش موی یک بازیگر بود. البته طراحی نواری از الماس توسط بیژن پاکزاد، برای حضور در یک کمپین تبلیغاتی عطر بود.

موفقیت های بیشتر برای برند بیژن

بیژن پاکزاد متوقف نشده و به عرصه خودرو هم وارد شد که ورود او به عرصه خودروسازی نیز قابل چشم پوشی نیست. سال 2010 برند سوپر لوکس خودروسازی رولز رویس رسماً اعلام کرد که برای طراحی تعداد محدودی خودروی کوپه با بیژن پاکزاد وارد همکاری شده است.

ورود برند بیژن به عرصه عطرسازی

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، در سال 1981 اولین عطر مردانه بیژن معرفی شد. وی برای اینکه عطر با رایحه و بوی مورد نظر خود را تولید کند، 98 ماده اولیه اصلی را با هم ترکیب کرد تا عطر شگفت انگیز و خاص بیژن را تولید کند.

او همچنین وسواس ویژه ای برای یافتن کارخانه کریستال سازی داشت تا شیشه های چشمگیری برای عطرهای منحصر به فرد خود فراهم کند.

در سال 1986 خط تولید عطرهای زنانه و مردانه بیژن شروع به فعالیت کرد. بیژن در زمینه تولید عطر با مایکل جردن نیز همکاری های فراوانی داشت. تاکنون برند بیژن 14 عطر فوق العاده خوشبو و خاص زنانه و مردانه را معرفی و تولید کرده است.

مشتری مداری به سبک بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد در زمینه مشتری مداری، استراتژی های جذاب و دوست داشتنی داشت. او برای مشتریان خود مانند پزشکی بود که اطلاعات زیادی از مراجعین خود دارد. بیژن پاکزاد ظاهراً از مشتریان خود جزئیات و اطلاعات خصوصی زیادی را می دانست و برای آنها اهمیت زیادی قائل بود. از آنجا که تعداد مشتریان وی همیشه محدود بود، این مسئله کاملاً منطقی به نظر می رسد.

ارتباط بیژن پاکزاد با مشتریان خود به قدری نزدیک بود که زمان هایی که مشتریان امکان حضور در بوتیک او را نداشتند، بیژن به همراه چندین تن از خیاطان خود به ملاقات مشتریان می رفت.

بیژن

بیژن در سال 2003 مصاحبه ای با مجله لس آنجلس تایمز داشت، در این مجله بیژن پاکزاد بیان کرد که قدردانی دیگران از من باعث تغذیه‌ روح و روانم می‌ شود. همچنین او ذکر کرد که احساس فوق العاده ای است که یک نفر با شما تماس گرفته، تعدادی لباس‌ ورزشی از جنس کشمیر با رنگ بندی دلخواه را برای پادشاه مراکش سفارش بدهد.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی برند بیژن و تاریخچه زندگی او پرداختیم. بیژن پاکزاد موفق و در طول زندگی خود، در زمینه های مختلفی نظیر عطر سازی، مد و پوشاک، خودروسازی، طراحی اسحله و طراحی نواری از الماس پرداخت. امروزه برند بیژن یکی از برندهای مشهور در دنیای مد و پوشاک محسوب می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.1 / 5. تعداد رای ها: 17

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا