همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیبایی

قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل تیرگی پوست خود به دنبال یافتن قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت هستند. غافل از اینکه قرار نیست هر ماسکی برای هر پوستی مناسب باشد یا اینکه یک تأثیرگذاری را روی طیف‌های پوستی مختلف به دنبال داشته باشد. ماسک‌های صورت بر خلاف کرم‌های پوستی روشن کننده تأثیرگذاری سریع تر و البته با دوره کوتاه تری دارند. به همین دلیل در مناسبت‌های مختلف مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. در این راهنما قرار است به معرفی قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت بپردازیم و سپس نکات مهم در زمینه این سری از محصولات زیبایی را در اختیار شما قرار دهیم.

چه ماده ای روی رنگ پوست صورت تأثیر می‌گذارد؟

قبل از اینکه به بررسی قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت بپردازیم، بهتر است از قبل درباره عوامل مؤثر در رنگ پوست صحبت کنیم. ماده ای به نام ملانین در بدن وجود دارد که نه تنها تعیین کننده رنگ پوست خواهد بود، بلکه بر روی رنگ مو و رنگ چشم هم تأثیرگذار است. بر این اساس اگر شما دارای میزان ملانین بیشتری در بدن خود باشید، پوست تیره تری خواهید داشت. البته ملانین به خودی خود بد نیست و می‌تواند مانع از نفوذ عمیق اشعه ماوراء بنفش در پوست شود و از سرطان پوست جلوگیری کند. اما هر چه میزان این ماده از حد لازم فراتر رود، پوست کدر و تیره تر خواهد شد و لکه‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

در بدن انسان نوعی آنزیم وجود دارد که می‌تواند میزان تولید ملانین بدن را کنترل کند. به همین دلیل اکثر تولید کنندگان محصولات مراقبتی در حال تحقیق بر تأثیر مواد مختلف روی این آنزیم هستند تا بتوانند محصولی قوی تر و با اثرگذاری بیشتری برای روشن شدن پوست صورت تولید کنند. علاوه بر ژنتیک، نور آفتاب هم تأثیر زیادی در افزایش تولید ملانین دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا روند تولید این ماده را تا حد امکان محدود کنید.

چگونه می‌توان از تیره شدن پوست جلوگیری کرد؟

همانطور که گفتیم هر چه ملانین پوست بیشتر باشد، رنگ آن تیره تر خواهد شد. ضمن اینکه ضد آفتاب را به عنوان اولین ماده مؤثر در کاهش تولید این ماده معرفی کردیم، برخی دیگر از عوامل هم در تیره شدن پوست تأثیرگذار خواهند بود. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

ماسک صورت

کمبود مواد مغذی

یکی از دلایل اصلی تیره شدن پوست، کبود برخی از مواد مغذی است. افرادی که از رژیم‌های غذایی کم ویتامین و یا معمولی پیروی می‌کنند، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند که در تیره شدن پوست خصوصاً تغییر در رنگدانه‌های اطراف دهان تأثیرگذار هستند.

شستشوی زیاد

از دیگر عوامل مؤثر بر تغییر رنگ پوست می‌توانیم به شستشوی زیاد اشاره کنیم. شاید برایتان جالب باشد اما افراط در شستن پوست خصوصاً استفاده از پاک کننده‌ها می‌تواند منجر به تغییر رنگ در پوست شود. حتی لایه برداری بیش از حد پوست هم می‌تواند به عنوان عامل مؤثر دیگری در تغییر رنگ پوست باشد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

از دیگر مواردی که می‌تواند در تغییر رنگ پوست اثربخش باشد، ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است. این بیماری می‌تواند منجر به ترشح بیش از اندازه انسولین شود. انسولین خود باعث ایجاد رنگدانه خواهد شد. این رنگدانه‌ها خصوصاً در برخی نواحی پوست که چین و چروک دارند، بیش از هر جای دیگری نمایان خواهند شد.

چاقی

در بسیاری از موارد چاقی نیز می‌تواند باعث افزایش ملانین پوست و تیره شدن آن شود. به این منظور کاهش وزن اضافی و پیروی از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و غنی از پروتئین برای جلوگیری از بروز این مشکل و کاهش تولید رنگدانه‌های اضافی توصیه می‌شود.

ماسک درخشان کننده پوست

قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت کدام نمونه‌ها هستند؟

ماسک‌های روشن کننده پوست به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. فراموش نکنید که هر یک از این نوع ماسک‌ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند که می‌توانند در بهبود یا حتی بدتر شدن پوست شما مؤثر باشند. پس بهتر است قبل از انتخاب روش مورد استفاده درباره آن تحقیقات کافی را انجام دهید.

ماسک روشن کننده خانگی

یکی از بهترین روش‌های روشن کردن پوست، استفاده از مواد طبیعی و خانگی است. انواع زیادی از ماسک‌ها وجود دارند که می‌توانند در روشن کردن پوست صورت مؤثر باشند. برای مثال شاید شنیده باشید که موادی همچون زردچوبه، عسل، آبلیمو و آلوئه ورا از جمله ترکیباتی هستند که در بیشتر ماسک‌های روشن کننده خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه هر یک از این مواد خواص خود را در بهبود کیفیت پوست دارند، اما استفاده از همه آن‌ها برای تمامی تیپ‌های پوستی توصیه نمی‌شود. زیرا گاهی اوقات عوارض یک ماده از مزایای آن بیشتر خواهد بود. روش استفاده درست از این مواد هم در نتیجه تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال استفاده مستقیم از آبلیمو (به دلیل اسیدی بودن) روی پوست می‌تواند باعث سوزش، قرمزی و حتی در موارد شدیدتر سوختگی سطحی پوست شود.

ماسک‌های روشن کننده پوست با نسخه

قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت را اغلب می‌توان در نسخه پزشکان یافت. این ماسک‌ها یا کرم‌ها به دلیل موادی که در خود دارند، معمولاً به صورت آزاد به فروش نمی‌رسند. اگرچه ممکن است برخی از داروخانه‌ها تخلف کنند و آن‌ها را بدون نسخه هم در دسترس مشتریان قرار دهند. این ماسک‌ها علاوه بر سایر ترکیبات موجود در خود حاوی یک یا دو ماده زیر هستند:

  • هیدروکینون
  • داروهای استروئیدی مثل هیدروکورتیزون

ماسک‌های روشن کننده پوست بدون نسخه

قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت همیشه به صورت تجویزی نخواهد بود. گاهی تأثیرگذاری یک ماسک روی پوستی خاص به قدری زیادی است که یک داروی با نسخه چنین تأثیری را ندارد. بنابراین همیشه نمی‌توان با اطمینان گفت که کدام دارو اثربخش تر است. اما طیف وسیعی از محصولات روشن کننده پوست در داروخانه‌ها و حتی فروشگاه‌های فیزیکی و مجازی موجود هستند که هر کدام ترکیبات و اثربخشی خود را دارند.

بهتر است قبل از خرید چنین محصولاتی از ترکیبات موجود در آن مطمئن شوید. بسیاری از محصولات موجود در بازار هستند که از مواد طبیعی تهیه شده اند. برای ماسک‌های بدون نسخه این محصولات بهترین انتخاب هستند، زیرا عوارض جدی را برای پوست به دنبال ندارند. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که اثربخشی لازم را برای روشن شدن پوست داشته باشند.

ماسک زیبایی پوست

ماسک‌های روشن کننده حاوی چه ترکیباتی هستند؟

ترکیبات رایج در محصولات سفید کننده از جمله قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت متنوع هستند. همانطور که گفتیم برخی از این ترکیبات می‌توانند عوارض جدی به دنبال داشته باشند، به همین علت بهتر است که توسط پزشک متخصص تجویز شوند. در ادامه به صورت کامل تری به معرفی هر یک از این ترکیبات می‌پردازیم.

هیدروکینون

ترکیب هیدروکینون (HQ) یک ترکیب مؤثر در روشن شدن پوست محسوب می‌شود. این ترکیب خود به تنهایی می‌تواند منجر به باز شدن رنگ پوست صورت شود. برخی از نمونه‌های هیدروکینون اگرچه بی خطر هستند، اما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند تا عوارض آن‌ها به دقت دنبال و در صورت لزوم درمان شود.

رتینوئیدها

از دیگر ترکیباتی که برای مشکلات پوستی کاربرد بسیار زیادی دارند، رتینوئیدها هستند که به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده با پراکنده کردن گرانول‌های رنگدانه‌ها باعث روشن شدن پوست می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت حاوی ترکیباتی از استروئید و ترتینوئین است.

اسید گلیکولیک

این ماده یک آلفاهیدروکسی اسید محسوب می‌شود که از نیشکر به دست می‌آید. از این ماده در غلظت‌های پایین در انواع محصولات پوستی برای لایه برداری سلول‌های پوست و کاهش رنگدانه‌های آن استفاده می‌شود. استفاده از این ماده می‌تواند نفوذ ماده‌های روشن کننده پوست و اثربخشی آن‌ها را افزایش دهد.

مواد طبیعی

علاوه بر ترکیبات ذکر شده در بسیاری از ماسک‌های روشن کننده پوست مواد طبیعی به کار گرفته می‌شوند. این مواد در طول سال‌های اخیر بیش از ترکیبات شیمیایی مورد توجه قرار گرفته اند و به مرور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. ترکیباتی از جمله آزلائیک اسید، آربوتین، کوجیک اسید، عصاره شیرین بیان، توت کاغذی، سویا، ویتامین سی، نیاسینامید و مکینول جمله مواد طبیعی هستند که برای روشن شدن پوست در انواع محصولات پوستی از جمله ماسک‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی قوی ترین ماسک روشن کننده صورت خانگی

ماسک‌های روشن کننده علاوه بر ایجاد ظاهری روشن، در درخشندگی پوست هم بسیار مؤثر هستند. اما افراد به دلایل متعدد از جمله هزینه‌های خرید محصولات مختلف، ترجیح می‌دهند از ماسک‌های خانگی با مواد طبیعی استفاده کنند. به این منظور در ادامه به معرفی چند مورد از اثربخش ترین ماسک‌های روشن کننده پوست صورت می‌پردازیم.

  • ماسک روشن کننده عسل و پاپایا
  • ماسک روشن کننده کدو تنبل با شیر و عسل
  • ماسک روشن کننده گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر پرک
  • ماسک روشن کننده پودر چوب صندل
  • ماسک روشن کننده آب سیب زمینی
  • ماسک روشن کننده روغن بادام و موز
  • ماسک روشن کننده شیر و کرم گردو

جمع بندی

داشتن پوست روشن به صورت ناخودآگاه به عنوان یک معیار زیبایی در عصر مدرن امروز محسوب می‌شود. به همین دلیل طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و رقابت سختی بر سر تصاحب بخش عمده بازار دارند. به همین دلیل انتخاب قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت کار چندان ساده ای نیست و در اکثر مواقع نیاز به تأیید پزشک دارد. فراموش نکنید که روشن کردن پوست صورت یک تصمیم مهم است. تصمیمی که می‌تواند گران و زمان بر باشد. ضمن اینکه نتایج آن چندان قطعی نیست. بنابراین در انتخاب محصول مراقبتی خود دقت کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 1

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا