همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟

زیبایی ناخن‌ها یکی از مهم ترین فاکتورها برای زیباتر شدن دست‌ها هستند. بنابراین استفاده مرتب از مواد غذایی مغذی، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در رژیم غذایی روزانه و رسیدگی منظم به بهداشت ناخن‌ها، در رشد آن‌ها و زیبایی دست‌ها نقش زیادی دارند. در این مقاله از مجله مد و زیبایی اپریشم می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟ بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و از این راه‌های کاربردی برای داشتن ناخن‌های سالم، مرتب و زیبا استفاده کنید.

برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟

برای داشتن ناخن‌های سالم، زیبا و محکم روش‌های خانگی زیر را دست کم نگیرید زیرا علاوه بر زیبایی و سلامت ناخن‌ها، به رشد و تقویت ناخن‌هایتان هم کمک می‌کنید.

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت ناخن

روغن زیتون، بهترین روش خانگی برای تقویت ناخن

روغن زیتون یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت و رشد ناخن‌ها به شمار می‌رود. این روغن حاوی ویتامین (E) بوده و ناخن‌ها را به خوبی مرطوب می‌کند. همچنین با استفاده از روغن زیتون، گردش خون در ناخن‌ها بهبود یافته و ناخن‌های آسیب دیده را با مصرف منظم و مرتب ترمیم می‌کند. بنابراین روغن زیتون را گرم کرده و هر شب قبل از خواب ناخن‌هایتان را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ دهید. همچنین برای رشد سریع و تقویت ناخن‌ها می‌توانید روزانه ناخن‌هایتان را به مدت 15 دقیقه در روغن زیتون گرم قرار دهید.

روغن نارگیل، مرطوب کننده قوی برای ناخن‌ها

روغن نارگیل با مواد مغذی فراوانی موجود در خود، علاوه بر اینکه خاصیت مرطوب کنندگی ناخن‌ها پوست اطراف آن‌ها را تغذیه می‌کند. بنابراین روغن نارگیل به رشد و تقویت ناخن‌ها کمک کرده و عفونت قارچی ناخن‌ها را به خوبی درمان می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل، هر شب قبل از خواب، مقداری از روغن را گرم کرده و روی ناخن‌ها و اطراف آن‌‌ها را ماساژ دهید. ماساژ به صورت دایره ای شکل، موجب بهبود گردش خون و رشد بهتر ناخن‌ها می‌شود.

روغن بادام تلخ و شیرین

در پاسخ به این سؤال که برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟ باید پاسخ دهیم که روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین دارای مواد مغذی فراوانی هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک زیادی می‌کنند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین (E) نیز هستند. این روغن‌ها علاوه بر تقویت ناخن‌ها، موجب رطوبت رسانی آن‌ها شده و از ترک خوردن و خشک شدن ناخن‌ها پیشگیری می‌کنند. بنابراین روغن بادام را به مدت 2 بار در هفته به آرامی روی ناخن‌ها و دست ماساژ دهید تا به خوبی جذب ناخن‌ها شود.

روغن بادام تلخ و شیرین برای رشد ناخن

تقویت و رشد سریع ناخن با آب پرتقال

یکی دیگر از مواد طبیعی که موجب تقویت و رشد سریع ناخن‌ها می‌شود، آب پرتقال است. آب پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین (C) و اسید فولیک بوده که برای رشد ناخن‌ها ضروری است. بنابراین ناخن‌هایتان را 2 بار در روز به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه قرار دهید. سپس با آب گرم شسته و با استفاده از کرم مرطوب کننده، دست‌هایتان را چرب کنید.

وازلین، تقویت کننده ناخن‌ها

وازلین موجب تقویت ناخن‌ها شده و آن‌‌ها را سفت و محکم می‌کند. بنابراین برای استفاده از وازلین، ابتدا دست‌ها را با آب و مواد شوینده ملایم شسته، سپس مقداری از وازلین را روی ناخن‌ها و دست‌هایتان ماساژ دهید.

لیمو ترش

لیموترش تازه دارای مقادیر زیادی ویتامین (C) بوده که به رشد سریع ناخن‌ها کمک می‌کند. همچنین استفاده منظم از لیموترش تازه، زردی ناخن‌ها را از بین می‌برد. بنابراین برای داشتن ناخن‌های زیبا و سالم، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کرده و کمی گرم کنید. سپس ناخن‌ها را هر روز به مدت 10 دقیقه در این محلول مفید قرار دهید.

سیر تازه

سیر موجب رشد سریع ناخن‌ها می‌شود. پس دو حبه سیر تازه را رنده کرده روی ناخن‌های خود به مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس ناخن‌ها را با آب و مواد شوینده ملایم بشویید. در نهایت لیموترش تازه را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید.

رشد سریع ناخن با مصرف ویتامین a و کلسیم

جوش شیرین سفت کننده ناخن‌ها

جوش شیرین موجب سفتی و محکمی ناخن‌ها می‌شود. بنابراین یک قاشق جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس ناخن‌هایتان را چند دقیقه در این محلول قرار دهید. ناخن‌ها را با آب گرم شسته، خشک و با استفاده از کرم، مرطوب کنید.

گوجه فرنگی حاوی بیوتین

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است. بیوتین به رشد ناخن‌ها کمک کرده و ناخن‌ها را سفت و محکم می‌کند. همچنین ویتامین‌های (A) و (C) موجود در گوجه فرنگی برای حفظ سلامت ناخن‌ها بسیار ضروری هستند. نصف فنجان آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و ناخن‌ها را 1 بار در روز به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار دهید.

شیر، نرم کننده ناخن‌ها

شیر به علت داشتن ویتامین‌ها، مواد مغذی و مواد معدنی، ناخن‌ها را نرم کرده و موجب تقویت و رشد سریع ناخن‌ها می‌شود. بنابراین مقداری شیر را گرم کرده و ناخن‌ها را به مدت 10 دقیقه در شیر قرار دهید، سپس ناخن‌ها با آب گرم بشویید. شیر زیبایی ناخن‌ها را چندین برابر می‌کند.

برای تقویت و رشد ناخن از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش که برای رشد سریع ناخن چه کنیم؟ باید بگوییم که مواد غذایی و تغذیه مناسب موجب تقویت و رشد ناخن‌ها می‌شوند زیرا حاوی مقادیر زیادی از بیوتین، کلسیم، آهن و ویتامین‌های مختلف هستند. این مواد غذایی مغذی و مفید موجب درمان شکنندگی ناخن و خشکی ناخن‌ها می‌شوند. بنابراین برای رشد بهتر و تقویت ناخن‌ها باید از مواد غذایی دارای آهن، پروتئین و ویتامین نظیر عدس، لوبیا، اسفناج، کلم بروکلی، آووکادو و کاهو استفاده کنید. تغذیه مناسب و مغذی ناخن‌هایتان را سالم، زیبا، سفت و مرتب نگه می‌دارد.

همچنین ناخن‌ها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل می‌شوند. کمبود پروتئین، موجب کاهش رشد ناخن و ایجاد لکه‌های سفید رنگ روی ناخن شده و ناخن‌ها را ضعیف و شکننده می‌کند. بنابراین استفاده از پروتئین‌ها برای حفظ سلامت ناخن‌ها ضروری است.

تقویت و رشد سریع ناخن با تغذیه

برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • از تماس ناخن‌ها با مواد شیمیایی جلوگیری کنید.
  • هنگام استفاده از مواد شیمیایی، دستکش را فراموش نکنید.
  • ناخن‌ها را مرتب تمیز کرده و در صورت وجود قارچ و عفونت، ناخن را با کمک پزشک متخصص درمان کنید.
  • ناخن جویدن موجب آسیب به ناخن‌ها می‌شود.
  • کوتاه کردن ناخن‌ها به صورت مرتب، موجب رشد سریع آن‌ها می‌شود.
  • برای جذب ویتامین (D) هر روز صبح ناخن‌هایتان را در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • برای محافظت از ناخن‌ها و دست‌ها در برابر سرما از دستکش استفاده کنید.
  • دست‌هایتان را برای مدت طولانی در آب قرار ندهید.
  • مواد غذایی نظیر تخم‌ مرغ، لوبیا، آووکادو، موز و ماهی قزل‌ آلا منبع غنی از بیوتین هستند. بنابراین برای رشد و تقویت ناخن‌ها این مواد غذایی معجزه آسا را دست کم نگیرید.
  • برای تقویت‌ و محافظت از ناخن‌ها در برابر شکستگی و خشکی، از سفت‌ کننده‌ ناخن استفاده کنید.
  • از لوسیون‌های غلیظ برای ناخن و اطراف آن استفاده کنید.
  • استفاده از لوسیون بعد از شست و شوی دست‌ها را فراموش نکنید. مواد شوینده و صابون‌ها، موجب خشکی دست و ناخن‌ها می‌شوند.
  • ناخن‌ها را از ته کوتاه نکنید زیرا کوتاهی زیاد ناخن‌ها موجب ایجاد باکتری‌، قارچ‌ و عفونت در زیر ناخن‌ها می‌شود.
  • برای عقب زدن کوتیکول ناخن و جدا کردن آن از سطح ناخن، از یک پوشر ناخن مناسب استفاده کنید.
  • عقب زدن کوتیکول ناخن را زمانی که کوتیکول ناخن نرم است، انجام دهید زیرا به ناخن‌‌ها آسیب کمتری وارد می‌شود.
  • از بریدن کوتیکول‌های ناخن خودداری کنید زیرا موجب خونریزی و عفونت‌ ناخن‌ها می‌شود.
  • حداقل یک بار در هفته، ناخن‌هایتان را مانیکور کنید.
  • از لاک برای جلوگیری از جویدن ناخن استفاده کنید.
  • ناخن‌هایتان را خشک نگه دارید.
  • رشد ناخن‌ها به مرور زمان و با افزایش سن کاهش می‌یابد. همچنین عواملی نظیر بیماری‌ها، کمبود مواد مغذی، ویتامین‌های مورد نیاز بدن و عوارض جانبی داروهای مصرفی موجب شکنندگی و ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شوند. بنابراین به تغذیه روزانه و سلامت بدن خود توجه کنید.
  • آب نقش بسیار فوق العاده ای در سلامتی بدن و ناخن‌ها دارد. بنابراین 8 لیوان آب در روز، برای سلامت بدن هر فرد ضروری است.

ناخن های سالم و زیبا

نتیجه گیری

بنابر آنچه در این مقاله از مجله مد و زیبایی بیان کردیم، برای داشتن ناخن‌های زیبا، سالم و مقاوم در برابر آلودگی‌ها و محیط، از روش‌های خانگی فوق استفاده کنید. همچنین انواع ویتامین، کلسیم، آهن، میوه‌ها و پروتئین‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید تا دست‌ها و ناخن‌های سالم و عاری از هرگونه بیماری و آسیب داشته باشید. خوشحال می‌شویم، اگر نظر یا پیشنهادی در زمینه رشد و تقویت ناخن‌ها دارید، با مجله مد و زیبایی اپریشم به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای ها: 12

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا