همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسدنیای مد و لباس

جدیدترین مدل های لباس مجلسی (انواع لباس مجلسی 2022)

خانم ها انواع مدل لباس مجلسی را در مهمانی ها می پوشند. همین تنوع باعث می شود که برای مهمانی ها به این فکر باشند که کدام لباس مجلسی را می توان پوشید. هنگام خرید لباس مناسب، فروشگاهی را انتخاب می کنید که بیشترین تنوع لباس مجلسی را داشته باشد. اما مهم تر از سایز، باید به طرح و رنگ لباس ها توجه داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله اپریشم شما را با جدیدترین مدل های لباس مجلسی که می توانید در سال 2022 استفاده کنید، آشنا می کنیم.

بهترین پارچه ها برای انواع مدل لباس مجلسی کدامند؟

پیش از آنکه انواع مدل لباس مجلسی را معرفی کنیم بهتر است بهترین پارچه برای دوخت لباس مجلسی را معرفی کنیم. رنگ، ضخامت و آهار پارچه ویژگی های مهم آن برای دوخت به حساب می آیند. هر کدام از این ویژگی ها تأثیر خاصی بر ظاهر شما هنگام پوشیدن لباس دارند.

پارچه حریر

پارچه حریر یکی از کاربردی ترین پارچه‌ها برای تهیه جدیدترین مدل لباس مجلسی تابستانی و بهاری است. لختی و سبکی دو ویژگی مهم پارچۀ حریر به حساب می آیند. پارچه حریر انواع لخت و آهاردار، براق و مات و همچنین ساده و کش را در بازار دارد. بنابراین شما با توجه به سلیقه و نوع لباس مورد نظر می توانید پارچۀ حریر مشخصی را انتخاب نمایید. به نحوی که شما می‌توانید در کنار زیباترین مدل لباس مجلسی 2022، شومیز، شال و مانتوی مناسب مهمانی‌های مورد نظر خود را تهیه کنید. نکته مهمی که درباره تهیه لباس مجلسی حریر وجود دارد این است که بافندگی آنها پیچیدگی خاصی دارد و خیاطان ماهر و مجرب از عهده تهیه آن بر می‌آیند. این در حالی است که شما می‌توانید از یک یا چند رنگ برای دوخت لباس حریر مجلسی استفاده کنید.

پارچه ساتنی

پارچۀ دیگری که در تهیه انواع مدل لباس استفاده می شود، پارچۀ ساتن است. این پارچه انواع مات و براق، نازک و ضخیم و ساده و کش دارد. هر پارچه ساتن با توجه به لباسی که در نظر داریم دوخت مخصوص به خود را دارد. ساتن دوشس که از نخ‌های مصنوعی و ظریف ابریشم ساخته شده یکی از مناسب ترین انواع پارچه ساتنی برای تهیه مدل لباس مجلسی جدید است. عموماً عروس خانم ها برای تهیه لباس عروس از پارچه ساتن کرپ و ساتن آمریکایی استفاده می کنند. اما در کل طرفداران زیادی دارد.

پارچه لمه

پارچه لمه یکی از معروف ترین پارچه هایی است که در تهیۀ انواع لباس مجلسی استفاده می شود. ویژگی هایی مانند ریزش دار بودن، نیاز نداشتن به آستر، درخشان بودن و داشتن حالت کشی این پارچه باعث شده است که هر ساله در تهیۀ مدل جدید مجلسی استفاده شود. با این وجود دو نوع پارچه لمه اکلیلی و لمه شنی در تهیه لباس‌های ماکسی، مجلسی بلند و کوتاه و همچنین دامن بیشترین استفاده را دارند. لباس‌های مجلسی لمه بلند برای خانم‌هایی با هیکل ظریف و قد بلند مناسب هستند، مخصوصاً اگر رنگ روشنی داشته باشند. بر خلاف لباس مجلسی لمه بلند، لباس مجلسی لمه کوتاه برای هر سنی و بدون توجه به چاق یا لاغر بودن خانم‌ها مناسب است.

مدل جدید لباس مجلسی

پارچه کرپ

لختی پارچه کرپ آن را روی بدن خوش حالت نگه می دارد. شما می توانید در تهیه کت و دامن و لباس مجلسی یا لباس شب از آن استفاده کنید. به خصوص که طرح و رنگ های مختلف آن به نحوی است که در پاسخگوی سلایق متنوع است.

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم پارچه های دیگری مانند پارچه مخمل، پارچه پولکی، پارچه شنی و دانتل هم برای تولید انواع مدل لباس مجلسی استفاده می شوند که معرفی بهترین پارچه های لباس مجلسی به طور کامل تر به آنها پرداخته ایم. اما در ادامه شما را با مدل جدید لباس مجلسی در سال 2022 آشنا خواهیم کرد.

انواع مدل لباس مجلسی سال 2022

هر سال با نزدیک شدن به سال میلادی طراحان مدل های جدید لباس مجلسی را دنیای مد و فشن معرفی می کنند. اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که سعی می کنند با جدیدترین مدل های لباس مجلسی آشنا شوند، بهتر است مدل های سال 2022 را بیشتر بشناسید.

مدل لباس مجلسی میدی

افرادی که ترجیح می دهند لباس مجلسی متوسطی داشته باشند، طرفدار مدل لباس میدی هستند. درست حدس زدید. لباس های میدی قد بلندی ندارند. حتی انگلیسی ها هم از آنها به عنوان لباس هایی با قد متوسط یاد می کردند و اصطلاح میدی از همان زمان وارد صنعت مد و پوشاک شد. قد دامن میدی از سر زانو تا ساق پا متغیر است. اگر قد بلندی دارید، پوشیدن لباس مجلسی میدی شما را بلندتر نشان می دهد. برعکس آن هم برای افرادی با قد متوسط و کوتاه اتفاق می افتد.

دامن های میدی در سه نوع عمده وجود دارند:

  1. راسته
  2. پایین تنه تنگ و چسبان
  3. پایین تنه کلوش و پفکی

مدل جدید لباس مجلسی میدی

قابل ذکر است که دامن میدی راسته قد را بلندتر نشان می دهد. اما دامن کلوش و پفکی فرد را کوتاه تر نشان می دهد. با این وجود یادتان باشد که کفش پاشنه بلند بهترین انتخاب برای پوشیدن دامن میدی است.

لباس جدید یقه قایقی

مدل جدید لباس مجلسی در سال 2022 به لباس اف شولدر یا یقه قایقی شهرت دارد. لباس مجلسی یقه قایقی همانطور که از اسمش مشخص است، یقه ای ظریف دارد. به نحوی که از یک شانه شروع شده و به صورت منحنی تا شانه دیگر ادامه پیدا می کند. شما می توانید عمق حفره را از صفر تا عمق زیاد یا همان یقه دکلته تغییر دهید. همه این تنظیمات بسته به سلیقه شما عوض می شود.

شاید سؤال بپرسید که لباس یقه قایقی برای چه افرادی مناسب است. باید بگویم این مدل لباس مجلسی برای افرادی که شانه کوچک و گردن ظریفی دارند، مناسب تر است. زیرا بالا تنه را کمی پهن تر نشان می دهد. بنابراین تناسب اندام ها در لباس بیشتر به چشم می آیند. علاوه بر این گردن های لاغر و کشیده، کوتاه تر به نظر می رسند.

افرادی که  لباس پوشیده دوست دارند، می توانند لباس مجلسی یقه قایقی را تهیه کنند. علاوه بر آن مزیت مهم انتخاب یقه قایقی، استفاده و نشان دادن زیباترین زیورآلات در مهمانی هاست. هرچند در خاطرتان باشد که زیورآلاتی ظریف بهتر است استفاده شود.

مدل جدید لباس مجلسی یقه قایقی

مدل های لباس مجلسی فون

یکی دیگر از محبوب ترین مدل های لباس های مجلسی، لباس مجلسی فون است. این مدل لباس های زیبا و شیک مجلسی از قسمت کمر تا پایین آزاد بوده و لبه گشادی دارند. اغلب خانم هایی که دوست دارند پیراهن مجلسی بپوشند، لباس فون انتخاب می کنند. قد لباس با توجه به سلیقه شما می تواند بلند یا کوتاه باشد. در ضمن رنگ تیره و روشن برای آنها انتخاب می شود. انواع لباس فون به صورت آستین حلقه ای، بلند یا کوتاه است و در میان دخترها طرفداران زیادی دارد.

جالب است بدانید که لباس‌های مجلسی فون‌دار را در صنعت مد و فشن به اسم (A line dresses) می‌شناسند. محبوبیت این مدل لباس مجلسی به اندازه ای است که در مدل‌های بلند، کوتاه، ساده و بچگانه قابل استفاده هستند.

تنوع لباس مجلسی کوتاه

لباس های مجلسی مینی هم در مهمانی ها بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد. اسپرت پوش ها و دخترهای جوان به لباس های مجلسی کوتاه گرایش زیادی دارند. شما می توانید لباس مجلسی کوتاه را برای مهمانی هایی که از اعضای درجه یک میزبان نیستید، بپوشید. برای دختر های بین نه تا پانزده سال با لباس مجلسی کوتاه، گزینه مناسبی به نظر می رسد. در ضمن در مجالس خانگی هم انتخاب بهتری نسبت به مدل ماکسی و پفی است.

اگر دوست دارید لباس کوتاه بپوشید، بهتر است قد و فرم بدن خود را در نظر داشته باشید. سپس با بررسی طرح و رنگ های مختلف، لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مدل جدید لباس مجلسی کوتاه

لباس مجلسی ماکسی

مدل جدید لباس مجلسی که بین خانم ها محبوبیت ویژه ای دارد، لباس ماکسی است. برای تهیه لباس ماکسی می توانید از انواع پارچه ها به خصوص پارچه لمه استفاده کنید. لباس مجلسی ماکسی قد بلندی دارد و بالا تنه هم با توجه به سلیقه هر فردی متغیر است. لباس های مجلسی با حجاب و پوشیده ماکسی هستند بنابراین طرفداران خاص خود دارد.

مدل لباس مجلسی جدید ماکسی در فصل گرما می‌تواند انتخاب مناسبی به حساب بیاید. به خصوص اگر ترجیح شما به این باشد سادگی لباس مجلسی در گزینه مورد انتخاب شما نیز قابل درک باشد و از طرفی پاهایتان پوشیده و قسمت پایین پا لباس چسبان نباشد.

تنوع لباس مجلسی در سال 2022

الگوهای متنوعی برای دوختن این لباس ها استفاده می شود شما می توانید با مطالعه ادامه مقاله مدل هایی از لباس مجلسی را بررسی کنید که برایتان تازگی دارد.

مدل لباس مجلسی بسته

یکی از مدل‌های لباسی که میان بسیاری از خانم‌ها محبوبیت دارد، مدل لباس مجلسی بسته است. به خصوص هر سال جدیدترین مدل لباس مجلسی بسته به بازار می‌آید و گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارند. در مدل بسته، یک طرف لباس به طرف دیگر گره پیچیده و کمربند آن دور کمر یا پشت لباس گره می خورد. ظاهر خانم ها بیشتر به صورت ساعت شنی می شود. جالب است بدانید که خانم های ورزشکار از طرفداران مدل بسته هستند.

لباس مجلسی بدون پشت

لباس مجلسی بدون پشت یا یقه هالتر هم در سال 2022 به بازار معرفی می شود. این مدل پشت باز، بدون آستین و مناسب مجالس نابستانی است.مدل یقه هالتر برای افرادی با شانه های خوش فرم زیباست. اما به خانم هایی که گردن کوتاهی دارند، توصیه نمی شود. شما می‌توانید لباس مجلسی بدون پشت را در مجالس و مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی بپوشید. اما در انتخاب سوتین مناسب آن دقت داشته باشید. بند سوتین می‌تواند نامرئی باشد یا اینکه سوتین چسبی و پروانه ای استفاده کنید. اما به غیر از این، در انتخاب شورت هم باید توجه داشت. به نحوی که توصیه می‌شود این لباس زیر بهتر است بندی نازک داشته باشد.

مدل لباس کوتاه بلند

لباس مجلسی کوتاه بلند میان خانم های جوان محبوبیت دارد. این لباس دامن نامتقارنی با جلوی کوتاه و پشت بلند دارد. در مهمانی های دوستانه و جشن تولد گزینه مناسبی است. البته فراموش نکنید که کفش پاشنه بلند یا لژدار بپوشید.

مدل جدید لباس مجلسی بلند کوتاه

بهترین مدل لباس مجلسی راسته کدام است؟

مدلی که نه گشاد است و نه بدن نما. خیاط با توجه به خطوط بدن شما آن را می دوزد. پس ظاهری شبیه سیب، گلابی و ساعت شنی دارد. لباس راسته برشی دارد که مانع از چسبان شدنش می شود. در ضمن قدی تا روی یا زیر زانو دارد و مناسب مراسم رسمی است.

لباس مجلسی مدل مدادی

مدل لباس مجلسی مدادی با کمر تنگ و چسبان بسیار شیک و جذاب است. شما می توانید در مهمانی های رسمی این مدل را بپوشید. اما یادتان باشد که این لباس چین و پلیسه ندارد. کافی است با زیورآلات زیبا استایلی زیبا و جذاب برای مهمانی فراهم کنید.

مدل لباس مجلسی اسمک

مدل لباس مجلسی گشاد و آزادی که طرفداران خود را دارد. خانم های باردار یا آنهایی که اضافه وزن دارند می توانند مدل اسمک را انتخاب کنند. گاهی هم خانم ها به خاطر عجله کردن برای مهمانی رفتن این مدل را می پوشند. تنوع لباس مجلسی اسمک را دست کم نگیرید. شما می توانید آن را به صورت دکلته یا آستین دار آماده کنید. علاوه بر این می توانید آن را با ژاکت چرمی و چکمه کوتاه ست کنید.

مدل پرنسسی

مدلی که خانم های نوجوان به آن علاقه دارند، کمر و بالا تنه تنگ و دامن پفی دارد. مدل لباس مجلسی پرنسسی ظاهر شانه و بازوها را برجسته تر می کند. در نتیجه دختر خانم‌ها می‌توانند با پوشیدن لباس مجلسی مدل پرنسسی ظاهری جذاب تر و دوست داشتنی تر داشته باشند. شما می توانید از این لباس زیبا و شیک در مجالس مختلف استفاده کنید.

جمع بندی

برای حضور در مجالس شما می توانید انواع مدل لباس مجلسی را  در نظر داشته باشید. مدل جدید لباس مجلسی مانند راسته، میدی، بسته، بانداژ، لباس بدون بند و آستین کلوش در سال 2022 وارد بازار می شوند. کافی است به ژورنال های لباس های مجلسی نگاه کرده و بهترین مدل را انتخاب نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.4 / 5. تعداد رای ها: 11

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا