همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
آرایش و زیبایی

آموزش نحوه استفاده از براش آرایشی (طرز استفاده از براش های آرایش)

نحوه استفاده از براش آرایشی برای بسیاری سؤال برانگیز است. وجود انواع براش‌های آرایشی در بازار و تنوع کارکرد آنها، باعث سردرگمی بسیاری از کاربرانشان شده است. در حقیقت، حتی اگر شما با کیفیت ترین محصولات آرایشی مانند براش آرایشی را خریداری کنید، اما نحوه استفاده از آنها را ندانید، بی استفاده گوشه ای می‌مانند. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله از اپریشم، نحوه استفاده از براش آرایشی را شرح دهیم.

نحوه استفاده از انواع براش آرایشی

پیش از آنکه با نحوه استفاده از براش آشنا شویم، بهتر است، نگاهی کوتاه به انواع براش آرایشی و کاربردهای آنها بیندازیم. علاوه بر این نحوه استفاده از براش آرایشی را توضیح می‌دهیم.

آشنایی با انواع براش آرایشی

1- براش مخصوص کرم پودر

براش کرم پودر که به استیپلینگ هم معروف است، سری سخت و گرد دارد. اما تارهای نرم آن باعث شده که بتوان کرم پودر و کانسیلر را به خوبی روی پوست پخش کرد. بسیاری از براش مخصوص کرم پودر در استفاده از رژگونه، هایلایتر و پودر فیکس هم به کار می‌برند.

نحوه استفاده از براش آرایشی کرم پودر

دو روش برای استفاده از براش آرایشی کرم پودر وجود دارد. در روش اول باید کرم پودر مایع را روی انگشت دست خود ریخته و روی گونه‌ها، چانه و پیشانی بزنید. سپس براش را با آرامی و با حرکات دورانی روی پوست خود بچرخانید تا یکدست روی پوست پخش شود. در روش دوم، براش را مستقیم در کرم پودر می‌زنید. سپس روی پوست با حرکات رفت و برگشتی و دورانی می‌کشید تا کرم پودر به طور یکنواخت روی پوست پخش شود.

در این میان پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با بهترین برندهای آرایشی خارجی مقاله ای که در این مورد تهیه کرده ایم را از دست ندهید.

2- براش آرایشی ابرو

براش ابرو، همانطور که از نامش مشخص است، برای مرتب کردن ابرو استفاده می‌شود. دو نوع براش ابرو در بازار به فروش می‌رسند. اولین براش، برای شانه زدن ابروها و دومین نوع آن برای سایه زدن یا ژل زدن ابروها استفاده می‌شود. شما با کمک براش زاویه دار می‌توانید داخل، انتها و اطراف ابرو را سایه بزنید.

براش ابرو

نحوه استفاده از براش آرایشی ابرو به چه صورت است؟

براش آرایشی ابرو برای سایه زدن ابروها کاربرد دارد. برای اینکه به درستی از آن استفاده کنید باید به چند مرحله توجه داشته باشید:

اولین نکته مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، خرید سایه، ژل و براش ابروی باکیفیت است. زیرا در ارتقای کیفیت آرایش شما اثرگذار خواهد بود. اکنون نوبت به مرتب کردن ابروها با براش ابرو و یا کوتاه کردن تارهای نامرتب می‌رسد. برای استفاده از ژل ابرو، آن را مانند ریمل مستقیم روی ابروهای خود بمالید. اما با استفاده از براش ابروی زاویه دار هم می‌توانید از سایه ابرو استفاده کنید. به این شکل که براش را به سایه ابرو بزنید و کمی بتکانید و روی ابروی خود بمالید. هنگام استفاده از براش، از حرکات رو به بالا استفاده کنید که طول ابروها را افزایش دهد.

پس از آن لبه‌های ابروها را با کانسیلر مشخص کنید. در واقع باید مقدار کمی کانسیلر را در امتداد طرح کلی ابروهای خود بمالید تا فرم آنها مشخص شود. در آخرین مرحله از نحوه استفاده از براش آرایشی باید از اسپری تنظیم کننده استفاده کنید. اسپری تنظیم کننده کمک می‌کند تا از ظاهر و ماندگاری بالای ابروی خود مطمئن شوید.

3- براش سایه چشم

سایه چشم یکی از لوازم آرایشی به حساب می‌آید که برای استفاده از آن به براش مخصوص نیاز دارید. شما برای به کار بردن آن باید نحوه استفاده از براش آرایشی سایه چشم را به خوبی بدانید. براش سایه چشم انواع مختلف دارد اما آنها را به دو دسته براش سایه چشم گرد و براش سایه چشم زاویه دار تقسیم می‌کنند.

براش سایه چشم

از براش سر گرد بزرگ برای ترکیب و محو کردن رنگ‌های سایه چشم استفاده می‌کنند. براش سر گرد متوسط برای ترکیب کردن رنگ‌ها و براش سر گرد کوچک برای انجام زیرکاری‌های سایه استفاده می‌شوند. براش‌های زاویه دار هم برای سایه زدن گوشه چشم و کشیدن سایه چشم خطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از براش آرایشی سایه چشم چطور استفاده کنیم؟

برای کشیدن سایه چشم، ابتدا براش آرایشی را داخل سایه بزنید. سپس سراغ خط رویش مژه‌ها بروید. دقت کنید که حرکت براش را باید از قسمت داخلی چشم شروع کنید. ادامه دادن مسیر آن باید با دقت و تسلط کافی انجام گیرد. اگر نتیجه کار کم رنگ بود، می‌توانید روی آن را یک بار دیگر براش بکشید.

4- براش خط چشم

کشیدن خط چشم برای بسیاری از افراد کار دشواری است. اگر شما هم می‌خواهید نحوه استفاده از براش آرایشی مخصوص خط چشم را یاد بگیرید، باید بگوییم که باید خط چشم کرمی یا ژلی را استفاده کنید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که براش خط چشم باید به اندازه کافی نازک باشد که کنترل خوبی روی آن داشته باشید.

نحوه استفاده از براش خط چشم

برای اینکه از براش خط چشم به درستی استفاده کنید، باید آن را به خط چشم آغشته نمایید. سپس  روی خط مژه بالایی، خطی بکشید. باید از گوشه داخلی چشم شروع کنید. اما هنگامی که به انتهای چشم رسیدید، آن را به صورت بال کوچکی محو نمایید.

5- براش رژ لب

براش رژ لب یکی از ابزارهای آرایشی پرکاربرد به حساب می‌آید که باعث می‌شود رژ لب زیبا و بدون نقصی را ایجاد کرد. براش رژ لب برای ترکیب رنگ‌ها و حجیم کردن لب با کشیدن رژ لب کاربرد دارد.

براش رژ لب

نحوه استفاده از براش رژ لب

برای استفاده از براش رژ لب، کافی است براش را به رنگ مورد نظر خود آغشته کنید. سپس آن را به روی لب می‌کشید، به نحوی که تمام لب به طور یکدست و یکنواخت رنگ بگیرد.

6- براش رژگونه

یکی از براش‌هایی که تقریباً در لوازم آرایشی تمام خانم‌ها یافت می‌شود، براش رژگونه است. براش رژگونه را به عنوان راحت ترین و رایج ترین نوع براش می‌شناسند. براش رژگونه عموماً سری گرد یا بیضی شکل دارد و نحوه استفاده از آن بسیار آسان است.

نحوه استفاده از براش رژگونه

ابتدا براش رژگونه را روی پالت رژگونه بکشید و سپس کمی به آن ضربه بزنید که پودر اضافی آن بریزد. در مرحله بعد باید براش را به آرامی روی قسمت سیب گونه خود بکشید و با حرکات دایره ای آن را مخلوط و یکدست کنید.

براش رژگونه

7- براش کانسیلر

براش کانسیلر نوعی براش زیرسازی به شمار می‌رود. این براش کوچک، کمی کرکی و متراکم است و برای پوشاندن بخش‌هایی از صورت استفاده می‌شود. شما می‌توانید تیرگی اطراف چشم، جای زخم و جوش‌های صورت خود را با کانسلیر به راحتی بپوشانید.

نحوه استفاده از براش آرایشی کانسیلر

استفاده از براش کانسیلر بسیار آسان است. ابتدا کمی کانسیلر پشت دست خود بزنید تا مقداری گرم و نرم تر شود. سپس براش را روی آن بکشید. اکنون باید براش را به بخش‌هایی از صورت که لازم دارید، بکشید تا زیرسازی به خوبی انجام شود.

8- براش کانتورینگ

براش کانتورینگ برای برجسته سازی استخوان گونه استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که کانتور باید با براش مخصوص به خود مورد استفاده قرار گیرد، تا آرایش به بهترین شکل انجام شود.

نحوه به کار بردن براش کانتورینگ

برای برجسته سازی گونه‌های خود، باید براش را به کانتور آغشته کنید. در قدم بعدی آن را دقیقاً زیر استخوان گونه یا زیر خط فکتان بکشید. برای اینکه رنگی یکدست درست کنید باید حرکت رفت و برگشتی دست را ادامه دهید.

جمع بندی

در این مقاله از اپریشم نحوه استفاده از براش آرایشی را آموزش دادیم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب از انواع براش‌های آرایشی به راحتی استفاده کنید. خوشحال می‌شویم که نظر خود درباره انواع براش آرایشی و چگونگی استفاده از آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان دعوت می کنیم مقاله ای که در مورد بهترین مارک های آرایشی ایرانی نوشته ایم را از دست ندهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 13

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا