همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
انواع مدل لباسدنیای مد و لباس
موضوعات داغ

انواع مدل کت زنانه و مردانه (انواع مدل کت)

مردان در شرایط مختلف و زنان هم عموماً در مهمانی‌ها و مجالس رسمی کت می‌پوشند. از آنجایی که کت‌ها برای گروه‌های سنی، موقعیت‌های مختلف و حتی خانم‌ها و آقایان متفاوت هستند، انواع مدل کت در بازار به فروش می‌رسند. در این مقاله از مجله اپریشم قصد داریم که شما را با انواع مدل کت زنانه و مردانه آشنا کنیم.

انواع مدل کت مردانه

هنگامی که به فروشگاه‌ها می‌روید با انواع طرح و رنگ کت مردانه مواجه می‌شوید. اگر دقیق‌ تر نگاه کنید متوجه  انواع مدل کت مردانه می‌شوید. انتخاب هر کدام نشان دهنده سبک شماست. البته ست کردن کت و شلوار مردانه در محیط اداری، مجالس و مهمانی‌ها نیز تأثیر بسزایی بر ظاهر شما خواهد داشت. برای اینکه انتخاب کت را با دقت بیشتری انجام دهید و ظاهر مرتب تر و شیک تری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع مدل کت مردانه

کت اسپرت، بهترین انتخاب کت تک

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استفاده از کت‌های اسپرت به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. آن زمان انواع کت تک برای ورزش کردن به کار می‌رفت. در آن زمان مردان به ورزش‌هایی مانند اسب سواری و تیراندازی مشغول بودند. اما در گذر زمان شاهد تغییراتی در دوختن این کت‌ها بوده ایم. امروزه نیز انواع مدل کت اسپرت وجود دارند که افراد با توجه به سلیقه خود آنها را می‌خرند.

انواع مدل کت اسپرت

بر خلاف سده‌های قبل که انواع کت تک اسپرت برای ورزش کردن یا شکار استفاده می‌شدند، امروزه به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که دارد، برای برنامه‌های روزمره مانند پیک نیک، سفر و مهمانی‌های دوستانه به عنوان کتی غیر رسمی مورد انتخاب قرار می‌گیرند.

انواع کت اسپرت عبارتند از:

  • کت اسپرت سه دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیتاپی برگردان
  • کت اسپرت دو دکمه با یقه برگردان و جیب‌های پچ
  • کت اسپرت دو دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیتاپی برگردان

انواع کت تک اسپرت

این نکته را برای متمایز ساختن کت اسپرت از سایر مدل‌های کت باید بدانید که کت‌های اسپرت شانه‌های طبیعی و بدون بالشتک دارند. اگر کت اسپرتی آستر داخلی نداشته باشد، نازک و مانند پیراهن خواهد شد.

سایر ویژگی‌های کت اسپرت که در ست کردن با پیراهن، شلوار و اکسسوری‌ها مفید خواهند بود، عبارتند از:

  • در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف دوخته می‌شود.
  • گاهی اوقات تکه دوزی‌هایی در قسمت آرنج، جیب‌ها و شکاف‌های آنها وجود دارند.
  • به عنوان کتی راحت شناخته شده است.
  • نسبت به مدل‌های دیگر کت گشادتر است. به همین دلیل می‌توان هنگام سرما زیر آن لباس پوشید.
  • امکان ست کردن آن با انواع لباس‌ها وجود دارد.

کت بلیزر از انواع کت مردانه

کت بلیزر (Blazer) یکی از انواع مدل کت مردانه به حساب می‌آید. این کت از مدل اسپرت تنگ تر است. اما نیمه رسمی در نظر گرفته می‌شود. شاید بختر باشد بدانید که نام بلیزر از اسم یک کاپیتان کشتی جنگی به نام (HMS Blazer) می‌آید. او برای اینکه خدمه کشتی لباس مناسبی در مقابل ملکه ویکتوریا داشته باشند، کاپشن‌هایی با دکمه‌های برنجی آماده کرد. بعد از اینکه ملکه ویکتوریا مدل لباس‌ خدمه را پسندید، مدل کت بلیزر میان مردم محبوبیت ویژه ای به دست آورد.

انواع مدل کت بلیزر عبارتند از:

  • کت اسپرت شش دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیتاپی
  • کت اسپرت سه دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیتاپی برگردان
  • کت اسپرت دو دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیتاپی برگردان

مدل کت بلیزر

کت بلیزر ویژگی‌هایی دارد که توجه به آنها هنگام ست کردن اهمیت دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • طیف رنگی و مدل‌های متنوع دارد.
  • دکمه‌های این کت طلا، نقره و مروارید بوده اند.
  • پد یا بالشتک در ناحیه شانه ندارد.
  • کت‌های بلیزر تک با تیشرت و پیراهن‌هایی با بافت ریز پوشیده می‌شوند.

کت رسمی

کت رسمی یکی دیگر از انواع مدل کت است که در مجالس رسمی و ملاقات‌های اداری پوشیده می‌شود. این کت در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 توسط اعیان و اشراف زاده‌ها پوشیده می‌شد. اما بعد از مدت زمان کوتاهی از انحصار طبقه بالای جامعه خارج شد و مردان از طبقه‌های مختلف جامعه آن را می‌پوشیدند. باید توجه داشت که کت رسمی تا حدی جذب است. به همین دلیل زیر آن نمی‌توان لباس ضخیم پوشید.

انواع مدل کت رسمی عبارتند از:

  • کت رسمی شش دکمه با یقه آرشال و جیب‌های فیلتاپی
  • کت رسمی سه دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیلتاپی برگردان
  • کت رسمی دو دکمه با یقه برگردان و جیب‌های فیلتاپی برگردان

انواع مدل کت رسمی

ویژگی‌هایی که کت رسمی را از سایر انواع کت مردانه متمایز می‌کنند، عبارتند از:

  • همراه با جلیقه و شلواری عرضه می‌شود که جنس پارچه آنها یکسان است.
  • کت رسمی عموماً در رنگ‌های خنثی و مدل‌های ساده وجود دارد.
  • دارای پد یا بالشتک در قسمت شانه است.
  • پوشیدن کراوات با کت رسمی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حضور در مهمانی‌ها محسوب می‌شود.

انواع مدل کت زنانه

کت و شلوار از لباس‌های رسمی برای خانم‌ها به حساب می‌آیند. بنابراین پوشیدن انواع کت زنانه در مهمانی‌ها و مجالس رسمی مرسوم است. در ادامه این مطلب اپریشم چند نمونه از انواع مدل کت زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

کت پف دار

کت پف دار یکی از انواع مدل کت زنانه است و پوشیدن آن به افرادی توصیه می‌شود که به هوای سرد حساس هستند. این کت زنانه عموماً دو لایه ای از جنس چرم مصنوعی، پلی استر و پشم است و همراه با شلوار جین، چکمه یا کفش پاشنه بلند پوشیده می‌شود.

کت پف دار زنانه

کت جین

یکی از محبوب‌ ترین انواع مدل کت زنانه، کت جین است که می‌توان آن را در هر فصلی به تن کرد. خانم‌هایی که به استایل اسپرت علاقه دارند، کت جین را می‌توانند همراه با شلوار جین و ژاکتی ظریف بپوشند.

کت بلیزر

کت بلیزر مدل‌های زنانه نیز تولید می‌کند. مدل‌های مختلف کت بلیزر برای خانم‌هایی کاربرد دارند که در جلسات رسمی، اداری و مصاحبه‌ها حاضر می‌شوند. نکته مهمی را باید بدانید که در تولید برخی مدل‌های کت بلیزر از پشم، پلی استر، پنبه و پارچه کرپ استفاده می‌شود. بنابراین خانم‌ها کت بلیزر را می‌توانند به عنوان یک استایل رسمی در مهمانی‌های شبانه نیز انتخاب کنند.

کت طرح دار

یکی از انواع مدل‌ کت زنانه که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از خانم‌ها را به خود جلب کرده، کت طرح دار است. طرح‌های روی این مدل کت می‌تواند چاپ‌های سه بعدی، گل و حتی عکس خواننده‌ها و بازیگرها باشند.

کت طرح دار زنانه

کت چرمی، یکی از انواع کت زنانه

کت چرمی را می‌توانیم یکی از شیک ترین مدل‌های کت زنانه معرفی کنیم. این مدل کت را می‌توان در فصل پاییز و زمستان به تن کرد. در حالی که بهتر است همراه آن شلوار جین و چکمه پوشید.

کت بادگیر

برخی خانم‌ها دوست دارند که در فصل زمستان هم کت بپوشند. در این حالت به آنها پوشیدن کت بادگیر را توصیه می‌کنیم. این مدل کت زنانه ظاهری نازک دارد. اما از جنس پنبه و پلی استر است. به همین دلیل در زمانی که باد تندی می‌وزد، بدن را به طور کامل گرم می‌کند.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با انواع مدل کت مردانه و زنانه آشنا کردیم. کت اسپرت، کت بلیزر و کت رسمی سه مدل از انواع کت مردانه هستند. در حالی که کت طرح دار، کت بادگیر، کت پف دار، کت چرمی و کت بلیزر متناسب با خانم‌ها تولید می‌شوند. شما می‌توانید نظر خود درباره انواع مدل کت مردانه و زنانه را در این مطلب از اپریشم با ما در میان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 15

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا