همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
سلامت پوست و مو

سریعترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

داشتن پوستی صاف، یکدست و سالم مسئله بسیار پر اهمیتی برای بانوان و آقایان است زیرا پوست سالم و شاداب نقش چشم گیری در زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. در این مقاله از مجله مد و زیبایی اپریشم شما را با سریع ترین راه از بین بردن لک صورت آشنا خواهیم کرد.

دلیل ایجاد لک صورت چیست؟

منافذ پوست توسط سلول‌‌های مرده و چربی زیاد مسدود و منجر به ایجاد آکنه و لک در پوست صورت ‌‌می‌شوند. همچنین با تجمع چربی و وجود منافذ بسته در لایه‌‌های بیرونی پوست، جوش‌‌های سرسیاه روی پوست ایجاد می‌شوند. اما اگر این سلول‌‌های مرده و چربی در لایه‌‌های داخلی پوست جمع شوند، آکنه در پوست صورت شکل می‌گیرد.

در مجموع، دلیل اصلی ایجاد لک صورت، تولید زیاد چربی در پوست صورت است. فاکتورهای زیادی موجب ایجاد جوش و آکنه در پوست صورت می‌شوند که مهم‌ ترین آن‌ها ‌عبارتند از:

  • ژنتیک
  • تغییرات هورمونی
  • استرس و فشارهای روحی و روانی
  • تغذیه نامناسب
  • عفونت‌‌ بدن
  • خواب ناکافی
  • کم‌ آبی بدن
  • قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید

چه ویتامین‌هایی برای رفع آکنه مفید هستند؟

چه ویتامین‌هایی برای رفع آکنه و جوش مفید هستند؟

ویتامین‌هایی نظیر ویتامین (A)،(D)، (E) و مواد معدنی مانند روی، برای پوست صورت بسیار مفید هستند. این مواد مغذی و سودمند از ایجاد آکنه و جوش روی پوست جلوگیری کرده و موجب یکدستی و شفافی پوست صورت می‌شوند.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟

در ادامه برخی از روش‌های خانگی برای از رفع لک‌های صورت را معرفی می‌کنیم.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با تغذیه مناسب

یکی از بهترین و سالم ترین روش‌ها برای از بین بردن لک‌های صورت، رژیم غذایی مناسب است. بنابراین استفاده از سبزیجات تازه، انواع میوه، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در رژیم غذایی روزانه اهمیت زیادی روی سلامتی بدن و پوست دارند. خودداری از مصرف مواد غذایی شیرین و غذاهای فرآوری شده نیز به سلامت بدن و پوست کمک زیادی می‌کند.

استفاده از مواد غذایی نظیر کلم پیچ، سیب زمینی شیرین، لیمو ترش، حبوبات، کدو تنبل، پاپایا و ماهی سالمون در رژیم غذایی روزانه علاوه بر اینکه در سلامتی پوست تأثیر فراوانی دارند، همچنین از ایجاد بیماری در بدن پیشگیری می‌کنند. همچنین اسیدهای چرب امگا 3، چربی‌های سالمی هستند که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند.

ماهی‌هایی نظیر ساردین و قزل آلا، گردو، دانه­‌ کتان و دانه چیا غنی از اسیدهای چرب هستند. اسیدهای چرب نیز موجب کاهش التهابات پوستی و جلوگیری از ایجاد جوش، آکنه و لک روی پوست می‌­شوند. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای رفع لک‌های صورت، استفاده از این مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب است.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با نوشیدن آب کافی

گوجه‌ فرنگی

گوجه‌ فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین (C) و آنتی اکسیدان است. به همین سبب موجب بسته شدن منافذ پوستی ایجاد شده در اثر آکنه می‌شود. همچنین لیکوپن موجود در گوجه‌ فرنگی، لک‌های تیره پوست را از بین برده و پوست را روشن ‌‌می‌کند. بنابراین برای برطرف کردن لک‌های پوست صورت، گوجه‌ فرنگی را هر روز به مدت 15 دقیقه روی صورت ماساژ داده، سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب‌ کافی به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند. همچنین نوشیدن آب به اندازه لازم در روز، از خشکی، ایجاد لک و آسیب به پوست صورت پیشگیری می‌کند. بنابراین یکی از سالم ترین راه‌ها برای از بین بردن لک‌های صورت، نوشیدن آب کافی در روز است.

جلوگیری از ایجاد لک‌ صورت با چای سبز

چای سبز یکی دیگر از روش‌ها برای کاهش لک صورت است. چای سبز التهابات پوستی و باکتری‌هایی که موجب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شوند را از بین می‌برد. بنابراین برای داشتن پوستی صاف، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و باکتری، چای سبز را دم‌ کرده، اجازه دهید تا سرد شود. در ادامه با استفاده از پنبه، چای سبز را 2 بار در روز، روی پوست تمیز ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه پوست را بشویید.

سفیده تخم مرغ، روشن کننده پوست

سفیده تخم مرغ آنزیم‌‌هایی دارد که پوست را صاف و یکدست کرده و تیرگی و لک صورت را از بین می‌برد. برای زیبایی و روشنی پوست صورت، هفته ای 2 مرتبه، سفیده تخم مرغ را روی پوست صورت بزنید. سپس پوست را با آب سرد بشویید.

لیموترش، سفید کننده طبیعی پوست

لیموترش سفید کننده طبیعی، تأثیر چشم گیری در رفع جای لک و زخم صورت دارد. بنابراین برای کاهش لک و رفع جای آکنه، لیموترش را روزانه به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید.

لیموترش، سفید کننده طبیعی پوست

ژل آلوئه ­ورا بهبود دهنده جای زخم و جوش

ژل آلوئه ورا راه حل دیگری برای رفع لک صورت و جای جوش است. این ژل حاوی پلی ساکارید بوده که این ماده موجب ایجاد سلول‌‌های جدید در پوست و بهبود جای جوش و زخم‌‌های روی پوست ‌‌می‌شود.

همچنین ژل آلوئه ورا از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت ‌‌می‌کند. بنابراین ژل آلوئه ورا را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه پوست خود را بشویید.

عسل آنتی‌ اکسیدان و ضد‌ التهاب قوی برای پوست

عسل با خاصیت آنتی‌ اکسیدانی و ضد‌ التهابی که دارد موجب روشن شدن پوست و رفع لکه‌های تیره پوست می‌شود. بنابراین یک قاشق چای خوری عسل را با استفاده از انگشت روزانه روی لکه‌‌های صورت بکشید. سپس بعد از 15 دقیقه، پوستتان را با آب سرد بشویید.

مخلوط عسل و دارچین یا عسل و زردچوبه نیز خاصیت ضد‌ التهابی و آنتی‌ اکسیدانی زیادی داشته و به خوبی با باکتری‌‌ها و میکروب‌های روی پوست مقابله می‌کنند. باکتری‌‌ها و التهابات پوستی دو فاکتور اصلی برای ایجاد آکنه‌‌ روی پوست هستند. بنابراین این ترکیب‌ها با خاصیت ضد باکتریایی خود موجب ارفع آکنه و جوش صورت می شوند.

بخور صورت

روش‌ دیگر برای باز شدن منافذ بسته پوست، بخور صورت است. با بخور صورت مواد درون منافذ پوست از جمله چربی، سلول‌‌های مرده، باکتری‌‌ها و مایعات چرکی از پوست خارج ‌‌شده و از ایجاد جوش و آکنه روی پوست پیشگیری ‌‌می‌شود.

شیر، سریع ترین روش برای رفع لک صورت

شیر خاصیت ضد اکسیدانی قوی دارد. این خاصیت شیر موجب از بین رفتن لکه‌های صورت می‌شود. ترکیب شیر و عسل به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت، ماسکی معجزه آسا بوده و پوست صورت را درخشان، نرم و صاف می‌کند.

شیر، سریع ترین روش برای رفع لک صورت

کمپرس سرد

کمپرس آب سرد به کاهش التهاب و تورم پوست کمک ‌‌زیادی می‌کند. بنابراین برای رفع التهاب و قرمزی پوست، یک قطعه یخ را روزانه در یک دستمال نرم و تمیز قرار داده و به مدت 20 ثانیه روی پوست صورت ماساژ دهید.

کمپرس گرم

علاوه بر کمپرس سرد از کمپرس گرم نیز برای سلامت پوست صورت استفاده می‌شود. کمپرس گرم، با ایجاد گرمای ملایم ‌روی آکنه‌ها، چرک موجود در آنها را خارج می‌کند.

خیار سرشار از ویتامین (C)

خیار سرشار از ویتامین (C) و آنتی اکسیدان بوده و به رفع لک‌های پوست صورت کمک زیادی می‌کند. همچنین خیار موجب شادابی پوست، رفع التهاب و قرمزی پوست صورت می‌شود. بنابراین خیار را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

سیب زمینی سرشار از نشاسته و آنزیم کاتکولاز

سیب زمینی سرشار از نشاسته و آنزیم کاتکولاز است. این مواد موجود در سیب زمینی موجب تغییر رنگ پوست و رفع تیرگی پوست می‌شوند. بنابراین سیب زمینی را رنده کرده و به صورت هفتگی روی پوست قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت قلیایی، موجب بهبود تعادل (PH) پوست می‌شود. همچنین سرکه سیب خواص ضد میکروبی دارد، به همین سبب از رشد باکتری‌‌ و میکروب روی پوست جلوگیری ‌‌می‌کند.

بنابراین برای رفع و بهبود لک‌‌های صورت، نصف فنجان سرکه سیب و یک فنجان آب را با هم مخلوط کنید. محلول را درون یک بطری تمیز بریزید. سپس چند قطره از محلول را روی پنبه بزنید. سپس صورت خود را با آن تمیز کنید. بعد از چند ثانیه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

رفع لک صورت

ماست سرشار از اسید لاکتیک

ماست سرشار از مواد مفید برای پاکسازی پوست صورت است. همچنین ماست منبعی غنی از اسید لاکتیک بوده و برای درمان هایپرپیگمانتاسیون و کاهش کک و مک بسیار مفید است. روزانه مقداری ماست را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید. سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

نکات مهم برای از رفع لک صورت

  • شست و شوی مداوم پوست صورت موجب خشکی و تحریک پوست می­‌شود.
  • از فشار یا خراش لکه­‌های پوستی جلوگیری کنید زیرا به پوست آسیب بیشتری وارد می‌شود.
  • از مواد آرایشی گیاهی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد لک صورت در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های چرب و ضد آکنه را فراموش نکنید.
  • استفاده روزانه 8 لیوان آب را فراموش نکنید.
  • داشتن خواب کافی بین 6 تا 8 ساعت در شبانه روز، به سلامتی بدن و جوانی پوست (از بین رفتن لک‌های صورت) کمک زیادی می‌کند.

نوشیدن آب کافی برای داشتن پوست سالم

کلام آخر

پوست یکی از حساس ترین بخش‌های بدن است که باید به خوبی از آن در برابر آلودگی‌ها و باکتری‌ها مراقبت کنید. بنابراین بهترین راه برای مراقبت و محافظت از پوست، استفاده از این روش‌های خانگی است. همچنین با استفاده منظم و روزانه از این روش‌ها، از پوست صاف، زیبا و شفاف خود لذت ببرید.

اگر روش‌های دیگری برای رفع لک‌های صورت می‌شناسید، خوشحال می‌شویم با مجله مد و زیبایی اپریشم به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رای ها: 14

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا