همه محصولات اصل و قیمت آن ها به لیر ترکیه است

محصولات مراقبت از مو
دنیای مد و لباسمد و لباس مردانه

آموزش روش های تا زدن آستین پیراهن مردانه

تعدادی از آقایون تمایل دارند آستین پیراهن خود را تا زده و از حالت تیپ اداری و رسمی در آیند و استایلی اسپرت داشته باشند. بنابراین دکمه های سر آستین را باز می کنند و آستین لباس را از ناحیه مچ تا آرنج به سمت بالا تا می زنند.

احتمالاً تا به حال به صورت جدی به تا زدن آستین لباس هایتان فکر نکرده اید و از روش های مختلف تا زدن آستین پیراهن خود و آموزش تا زدن آستین آگاهی ندارید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش تا زدن آستین پیراهن مردانه را به شما آموزش دهیم.

تا زدن آستین پیراهن مردانه

با روش تا زدن آستین با مدل های متفاوت تا زدن و بالا بردن آستین پیراهن، تفاوت قابل توجهی در ظاهر لباس ایجاد می شود. پوشیدن لباس رسمی و تا کردن آستین پیراهن در فضای رسمی، استایل شما را شبیه به بیزنس کژوال می کند. با این ترفند ساده در ظاهر و جلوه اجتماعی شما تفاوت شگفت انگیزی ایجاد می شود. توجه داشته باشید که باید این کار را به درستی انجام دهید و بهترین روش تا زدن آستین را طبق استایل مناسب خود انتخاب کنید.

تا زدن کلاسیک پیراهن آستین بلند

بهترین روش تا زدن آستین کدام است؟

روش های زیادی برای بالا بردن آستین پیراهن وجود دارد، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که علاوه بر نوع و مدل لباس، فضایی که در آن قرار می گیرید نیز بسیار اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که تا زدن آستین پیراهن زمان رفتن به پارک با تا زدن آستین در زمانی که به یک ملاقات کاری مهم دعوت شده اید متفاوت است.

همچنین نوع و جنس پیراهنی که می خواهید آستین های آن را بالا بزنید اهمیت دارد. برای مثال پارچه های کتان به آسانی چروک می شوند، اما لباس های جین گزینۀ خوبی هستند.

تا زدن آستین پیراهن مردانه دلایل زیادی دارد. در فیلم های قدیمی تا زدن آستین نشانۀ شروع جنگ و دعوا بود و حالت تهاجمی افراد را نشان می داد اما امروزه در دنیای مد و لباس تا زدن آستین پیراهن به عنوان یک استایل است و آزادی عمل و ریلکس بودن مردان را نشان می دهد.

انواع سر آستین مردانه

ابتدا به انواع سر آستین اشاره می کنیم و در ادامه به توضیح دربارۀ روش های تا زدن سر آستین ها می پردازیم.

  • سر آستین پیراهن مردانه مدل بلند، لوله‌ ای و تک دکمه
  • سر آستین مدل گرد و دو دکمه
  • لوله‌ ای، تک دکمه کوتاه
  • سر آستین پیراهن مردانه مدل تک دکمه و زاویه‌ دار
  • دو دکمه و زاویه‌ دار
  • سر آستین تک دکمه و کوتاه
  • مربعی و تغییرپذیر
  • سر آستین مربعی، دو دکمۀ بلند
  • مدل فرانسوی

انواع سر آستین مردانه

چگونگی تا زدن آستین پیراهن مردانه

در ادامۀ مقاله به نحوه تا زدن سر آستین پیراهن می پردازیم.

روش ارتشی، بهترین روش تا زدن آستین

این روش تا زدن حالت کلاسیک و قدیمی دارد اما یک تکنیک ساده برای داشتن ست شیک و مرتب برای آقایان است. ضمناً تا زدن آستین پیراهن در این مدل پیچیدگی خاصی ندارد و آسان است اما نسبت به روش های دیگر تا زدن منحصر به فرد و زیباتر به نظر می رسد. این روش برای لباس هایی که طرح دارند و پارچۀ آستین متفاوت دارند، بسیار مناسب است.

ابتدا دکمۀ آستین ها را باز کرده و چین و چروک لباس را صاف کنید و آستین را تا آرنج بالا بزنید. همچنین توجه کنید که سر آستین به اندازه دو برابر خودش با آرنج فاصله داشته باشد. تا زدن را شروع کرده و تا رسیدن به سر آستین تا کردن را ادامه دهید و اجازه دهید قسمتی از سر آستین بیرون بماند و طرح داخلی آستین دیده شود.

تا زدن کلاسیک آستین

در ابتدا دکمه های سر آستین را باز کرده و آستین را از قسمت برشی که مچ آستین را جدا می کند تا بزنید. در مرحلۀ بعد یک تای مرتب دیگر روی مچ آستین بزنید و تا زدن را تا زمانی که آستین به بالای آرنج برسد ادامه دهید. ضمناً توجه کنید که آستین را تا بالای آرنج تا نزنید زیرا ضخامت تای لباس زیاد شده و ظاهر لباس را خراب می کند.

تا زدن آستین پیراهن مردانه

روش تا زدن آستین تی شرت

تعدادی از تی شرت ها دارای لبۀ ضخیم هستند. در این روش با توجه به طول آستین تی شرت، آستین ها را تا بزنید و تا زدن را تا زیر شانه ادامه دهید.

تا زدن آستین به روش پایه

این روش تا زدن آستین زمان زیادی از آقایان می گیرد و حرکت دست آنها را محدودتر کرده و باز کردن تای آستین را سخت تر می کند. زمانی تا کردن آستین به صورت پایه برای آقایان مناسب است که آستین پیراهن آنها به طور قابل توجهی از بازوها پهن تر باشد.

استفاده از بند یا نوار پلاستیکی

روش دیگر تا زدن آستین پیراهن، استفاده از بند یا نوار پلاستیکی است. این روش تا زدن ساده است و باید این نوار را روی آرنج یا بازوی خود قرار دهید. این روش قدیمی بوده و مورد استقبال کمی قرار گرفته است.

در این روش، قسمت بالای آستین را با استفاده از نوار پلاستیکی محکم کنید و پیراهن را چند سانتی متر بالا ببرید تا بند آستین زیر چین های پیراهن دیده نشود. 

تا زدن آستین پیراهن تا آرنج(ساعد)

ساده ترین و کژوال ترین روش تا زدن این مدل است. از این مدل تا زدن زمانی استفاده می شود که مشغول به کار هستید و باید آستین ها را بالا بزنید. این مدل تا زدن قسمت کمی از دست شما را نشان می دهد و بهترین گزینه هنگام قرار گرفتن در مقابل نور خورشید است.

استفاده از این روش برای مکان های رسمی مناسب نیست. پس دکمۀ آستین ها را باز کرده و چین و چروک لباس را صاف کنید. آستین را به اندازه سر آستین تا بزنید و دو بار این کار را تکرار کنید و در نهایت دست خود را دور تا دور آستین تا شده بکشید تا به اندازه کافی باز شود.

بهترین روش تا زدن آستین پیراهن تا آرنج(ساعد)

تا زدن آستین ها تا بالای آرنج

این روش تا زدن برای مهمانی ها و مکان های رسمی مناسب نیست و برای زمان هایی توصیه می شود که آستین لباس مزاحمتان باشد. به این صورت که دکمۀ آستین را باز کرده و به اندازۀ سر آستین تا بزنید. چند تا پشت سر هم زده تا سر آستین مخفی و دیده نشود و به بالای آرنج برسد.

آستین

چه نکاتی در مورد تا زدن آستین لباس باید رعایت شود؟

  • تا زدن آستین برای زمانی استفاده می شود که قصد انجام کار خاصی دارید و مشغول انجام کار فیزیکی هستید.
  • این تکنیک ها برای پیراهن های جین شیک تر به نظر می رسند.
  • دقت کنید که همیشه آستین ها را حداقل دو بار تا بزنید مگر اینکه لباس شما آستین های فرانسوی داشته باشد.
  • در انتخاب بهترین روش تا زدن آستین، مکان و فضایی که قصد دارید در آن حاضر شوید را در نظر بگیرید و مدل مناسبی را با آن فضا هماهنگ کنید.
  • از تا کردن آستین لباس در مکان های رسمی دوری کنید.
  • قبل از اینکه آستین پیراهن را بالا بزنید، آن را صاف کرده تا چین و چروک لباس از بین برود.
  • از بین همۀ روش‌ های تا زدن آستین، تا زدن تا ساعد و بالای آرنج حالتی کژوال، ساده و غیر رسمی دارد.
  • با توجه به اینکه در چه موقعیت و مکان رسمی، غیر رسمی و محیط دوستانه قرار می گیرید، می‌توانید بهترین روش تا زدن آستین پیراهن مردانه را انتخاب کنید.
  • حلقۀ آستینی که تا زده اید را مقداری بالا ببرید تا آزادتر شود و راحت بتوانید دست خود را حرکت دهید.
  • با تا زدن اشتباه آستین، استایل شما شلخته به نظر می رسد، پس با انتخاب درست یکی از روش های تا زدن آستین، ظاهری زیبا و خوش فرم به استایل خود ببخشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن از 1 تا 5 ستاره انتخاب کن!

میانگین امتیاز: 4.7 / 5. تعداد رای ها: 16

بدون امتیاز! اولین امتیاز رو ثبت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا